عبدالکریم گراوند روز سه‌شنبه در شورای آب استان بوشهر افزود: باید از همه ظرفیت استانی و ملی برای حل مشکلات آب آشامیدنی شهرها و روستاهای استان بوشهر استفاده شود.

وی اضافه کرد: هرچند بارش‌ها در زمستان سال‌جاری مطلوب است اما نباید این امر مانع از پیگیری حل مشکلات آب آشامیدنی شود و تا تکمیل پروژه‌های آبرسانی پیگیری‌های لازم انجام شود.

استاندار بوشهر اظهار داشت: پس از ۴۰ سال منطقه تنگک‌های شهر بوشهر که با تانکر آبرسانی می‌شد با اجرای پروژه‌های آبرسانی به شبکه متصل شد در همین ارتباط باید حل مشکل دیگر نقاط شهر بوشهر نیز در دستور کار قرار گیرد.

گراوند با تاکید بر سرعت‌بخشی در اجرای طرح مخزن ذخیره آب شهر دلوار شهرستا تنگستان گفت: برای سرعت‌بخشی در اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن روستایی و شهری باید زیرساخت تامین برق آنها فراهم شود.

وی بیان کرد:  اجرای خط انتقال آب از سد اخند در شهرستان عسلویه یک ضرورت است و با اجرای این خط، مشکل آب روستاهای مختلف این شهرستان برطرف می‌شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: با حل مشکلات پروژه آب شیرین‌کن روستاهای هلیله، بندرگاه و شیف باید این پروژه در کوتاه‌ترین زمان تکمیل شود.

گراوند گفت: دستگاه‌های اجرایی آب فضای سبز ادارات را از دیگر منابع تامین کنند تا در آبرسانی خللی ایجاد نشود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: پنج میلیارد ریال برای اجرای طرح اصلاح و نوسازی شبکه آبرسانی شهرهای بوشهر و برازجان تخصیص یافته است.

گراوند افزود: ظرفیت‌های داخلی استان بوشهر در بخش منابع آب باید شناسایی و از آنها برای حل مشکلات آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت استفاده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.