به گزارش ایرنا، حسین دلشب روز چهارشنبه در نشست بررسی پایش زیست محیطی رودخانه های استان بوشهر افزود: رودخانه های شاهپور، دالکی، مند، حله دائمی و باهوش و شور نیز رودهای فصلی استان بوشهر هستند.
وی بیان کرد: در مجموع در 12 ایستگاه از رودخانه های دائمی بصورت ماهانه و سه ایستگاه از رودخانه های فصلی نمونه گیری و توسط آزمایشگاه اداره کل محیط زیست استان بوشهر آب آنها مورد آنالیز قرار می گیرد.
دلشب ادامه داد: رودخانه ها از نظر پارامترهای فیزیکوشیمیایی و میکروبی مورد سنجش قرار می گیرند که نتایج بدست آمده نشان می دهد که ایستگاه سعدآباد از رودخانه شاهپور و ایستگاه پل درودگاه از رودخانه دالکی به علت ورود فاضلاب های غیر بهداشتی، ورود روان آبهای سطحی، زه آبهای کشاورزی، راکد بودن آب، شست و شوی ساکنان روستا در روخانه، دارای آلودگی است.
وی گفت: مابقی ایستگاه ها در برخی از ماه ها به علت گذر احشام و دفع فضولات دامی دارای آلودگی می شوند.
دلشب افزود: رودخانه باهوش در فصل زمستان به علت ریزش باران دارای دبی متوسط است و در فصل ها و ماه های دیگر، این رودخانه دارای دبی بسیار کمی است.
دبی در صنعت آب به مقدار آبی که از نقطه مشخص در واحد زمان عبور می‌کند، گفته می‌شود.
وی گفت: از رودخانه شور به علت دبی خیلی ناچیز در فصل زمستان و خشک بودن در فصل تابستان نمونه برداری انجام نمی شود.
دلشب یادآور شد: همچنین رودخانه مند به علت گذر از زمین های شوره زار و وجود کوه نمک در اطراف آن، باعث شده که میزان پارامتر شوری آب آن بسیار بالا باشد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.