«آرتمیا» یا میگوی آب شور، موجود ظریف و کوچکی از رده سخت پوستان است که به زندگی در آب‌های شور عادت دارد موجودی که در صورت تولید می‌تواند موجب ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی برای صادرات شود.

عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان بوشهر افزود: هیچ مدیری حق به تعویق انداختن اجرای مصوبات پژوهشی از جمله پرورش آرتمیا را ندارد و باید هر چه سریع‌ترین این پروژه عملیاتی شود.

وی ادامه داد: در ارتباط با طرح پژوهشی کشت گیاهان سازگار با کم‌آبی نیز انتظار است این پروژه برای توسعه فضای سبز شهرهای استان بوشهر با مشارکت شهرداری‌ها عملیاتی شود.

گراوند افزود: اجرا طرح‌های فضای سبز با محوریت گیاهان سازگار با کم‌آبی باید به فراخور ظرفیت‌های شهرهای استان اجرایی شود زیرا فضای سبز از الزام‌های محیط شهری برای رفاه حال شهروندان است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که طرح‌های مصوب کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان بوشهر اجرایی و تعیین تکلیف نشود هیچ طرح پژوهشی در کاین کارگروه تصویب نمی‌شود.

استاندار بوشهر گفت: در اجرای طرح‌های پژوهشی باید طرح‌ها بیشتر به دانشگاه‌ها واگذار شود و دستگاه‌های اجرایی باید نقش نظارتی بر عهده بگیرند.

گراوند با تاکید بر استفاده از فرصت‌ها برای توسعه زیرساخت‌ها تصریح کرد: طولانی شدن اجرای طرح‌ها سبب از رفتن فرصت‌ها و ظرفیت‌ها می‌شود از این نظر طرح‌ها باید بر اساس برنامه‌زمان‌بندی عملیاتی شود.

وی بیان کرد: استان ساحلی بوشهر ظرفیت‌هایی مهم در عرصه تولید و اشتغال دارد از این رو باید طرح‌های تصویبی در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.