اصغر زارعان روز شنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنعت هسته‌ای با عنوان "در مسیر افتخار" در بوشهر افزود: این سانتریفیوژ با سو ۵۰ (بالاترین سو) به وسیله متخصصان ایرانی در سازمان انرژی اتمی طراحی و ساخته شده‌است.

وی یادآورشد: در سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ همزمان با ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای به ترتیب ۴۳، ۸۴ و ۱۱۴ دستاورد هسته‌ای ممیزی شده ثبت و در کشور رونمایی شد.

دستیار ویژه "علی اکبر صالحی" معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در بیستم فروردین سال ۱۳۹۹ بطور قطع از نظر کمی و کیفیت محصولات خاص و اقتدار آفرین دیگری نیز به نمایش گذاشته می‌شود که یکی از این دستاورها آخرین سانتریفیوژ طراحی و ساخته شده با سو بالا (۵۰) است.

 وی بیان کرد:  قبل از برجام (برنامه جامع اقدام ملی) حدود پنج سانتریفیوژ در بخش تحقیقات و توسعه داشتیم و امروز در سال ۹۸ این تعداد به ۱۵ نسل و ۲۰ فروردین سال ۹۹ از آخرین نسل ( نسل ۱۶) سانترفیوژ بومی شده با متریال ایرانی رونمایی می‌شود.

زارعان اضافه کرد: رونمایی از این سانتریفیوژ یک اقتدار بزرگ برای صنعت هسته‌ای به شمار می‌رود.

وی گفت: نمایشگاه صنعت هسته‌ای استان بوشهر با هدف معرفی ارتباط صنعت هسته‌ای با سایر مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی، آشنایی مردم با فعالیت گمنامانه و خالصانه فرزندان این مرز و بوم که برای اقتدار کشور تلاش می‌کنند و بیان ضرورت این دانش برپا شده‌است.

زارعان اضافه کرد: دانش هسته‌ای یک قوت و ضرورت برای کشور است و تلاش می‌شود در قالب نمایشگاه  هدف‌های این چرخه سوخت را به مردم و بویژه برای جوانان اطلاع رسانی کنیم تا با این مسائل آشنا شوند و بتوانند انتخاب شغل در این بخش داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.