بابک دین‌پرست روز پنج‎شنبه در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی افزود: در این رابطه برای هر استان سه طرح اولویت‌دار در برنامه قرار گرفته است که برای استان بوشهر این سه مورد شامل عملیات اجرایی خط ریلی بوشهر - شیراز، منطقه ویژه اقتصادی شمال استان و منطقه آزاد تجاری صنعتی است.

وی بیان کرد: اجرای طرح‌های اولویت‌دار در مدت ۲ سال تا پایان دولت یک فرصت طلایی برای استان‌هاست که مسوولان باید تلاش مضاعفی داشته باشند تا این طرح‎ها بر اساس برنامه‌ زمان‌بندی تحقق پیدا کند.

دین‌پرست با اشاره به ابلاغ هفت ماموریت ویژه برای فرمانداران کشور با محوریت رونق تولید عنوان کرد: براساس تعیین این ماموریت ویژه، ۴۳۱ فرمانداری سراسر کشور موظف شدند نسبت به حفاظت و صیانت از ظرفیت واحدهای تولیدی تلاش و اهتمام جدی داشته باشند.

وی یادآور شد: در استان بوشهر ۲ هزار و ۵۵ واحد تولیدی فعال و از کل واحدهای تولیدی ۲۱ درصد راکد است.

دین پرست ادامه داد: درکشور ۲ هزار و ۲۶ واحد تولیدی در سال ۱۳۹۶ از سوی بانک‌ها تملک شد که با همکاری همه مسوولان به‌ویژه بانک مرکزی برخی از واحدهای تولیدی تملک شده از انحصار بانک‌ها خارج و  در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفت.

وی اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک‌هزار و ۹۳۲ واحد مشکل‌دار در کشور وجود داشت که  تا پایان شهریور امسال شمار این واحدها  به یک‌هزار و ۲۸۱ واحد کاهش پیدا کرده است.

دین پرست ادامه داد: با کاهش پنج درصدی سالانه واحدهای مشکل‌دار در مجموع واحدهای مشکل‌دار کشور در زمان حاضر نسبت به سال ۱۳۹۱، ۳۴ درصد کاهش داشته است.

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: از یک‌هزار و ۱۰۲ واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی فراتر از ۶۰ درصد کشور تا سه ماه سوم سال جاری ۱۴۳ واحد تکمیل می‌شود.

دین پرست با اشاره به سفر قریب‌الوقوع  رئیس جمهوری به استان بوشهر گفت: در این سفر طرح‌های بسیاری در حوزه‌های گوناگون افتتاح می‌شود که در تولید و اشتغال نقش قابل توجهی ایفا خواهد کرد.

وی افزود: از ۱۰ شهرستان استان بوشهر هشت شهرستان آن ساحلی است که ظرفیت مهمی برای رونق اقتصادی به حساب می‌آید.

دین پرست ادامه داد: در این راستا با پایان طرح لایروبی کانال دسترسی تا شش ماه آینده عمق این کانال به ۱۱ متر افزایش پیدا می‌کند.

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: با توجه به اینکه امکان تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی به عمده بنادر استان‌های جنوبی فراهم شده برای پهلوگیری کشتی‌های حامل کالاهای اساسی به ظرفیت ۵۰ تا ۶۰ هزار تن در بوشهر باید حداقل عمق اسکله این بندر به ۱۵ متر افزایش پیدا کند.

دین پرست یادآور شد: کشتی‌ باری و مسافری گراندفری پیش بینی شده برای مسیر بوشهر-قطر از خردادماه در بندر بوشهر پهلو گرفته که باید هر چه سریع‎تر وضعیت آن تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.