مدرسه سعادت یا مدرسه سعادت مظفری مربوط به دوره قاجار است و در بوشهر روبروی میدان معلم در محله کوتی قرار دارد که در سال ۱۲۷۸ تاسیس شده‌است.

این اثر در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۵۷۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

عبدالکریم گراوند روز شنبه در نشست هیئت‌امنای مدرسه سعادت بوشهر و بازدید از اسناد و مدارک تاریخی این مدرسه افزود: بافت تاریخی بوشهر و بویژه مدرسه سعادت هویت فرهنگی، تاریخی، تجاری و اقتصادی این استان است.

وی بیان کرد: با اتمام زیرساخت‌ها و احیا مدرسه سعادت رونق بافت تاریخی بوشهر در بخش‌های مختلف اجتماعی، گردشگری و سکونت‌گاهی فراهم خواهد شد.

گراوند ادامه داد: با اتمام زیرساخت‌ها و احیا مدرسه سعادت بوشهر در مرکز بافت این شهر، رونق بافت تاریخی بوشهر در بخش‌های مختلف اجتماعی، گردشگری و سکونت‌گاهی فراهم می‌شود.

وی افزود: احیای بافت تاریخی بوشهر  باعث رونق آن خواهد شد  و در این بین مدرسه سعادت بافت تاریخی بوشهر جایگاه مهمی در عرصه فرهنگی و ادبی دارد.

گراوند اظهار کرد: یکی از زیرساخت‌های مهم در بافت بوشهر اجرای شبکه فاضلاب است که برای برای توسعه زیرساخت‌ها باید این پروژه تسریع شود.

وی با اشاره  افتتاح شبکه فاضلاب بافت تاریخی بوشهر تا پایان سال جاری، تصریح کرد: در اجرای این طرح بیش از ۴۴ کیلومتر شبکه‌گذاری شده که ۸۰ درصد آن به سبب عرض کم کوچه‌ها به‌صورت دستی انجام‌شده است.

گراوند یادآور شد: اکنون ۶ پیمانکار در اجرای طرح شبکه فاضلاب بافت تاریخی بوشهر مشارکت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.