عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در نشست شورای عشایری استان بوشهر افزود: با وجود همه اقدامات انجام شده نه تنها در جامعه عشایری بلکه در جوامع روستایی و شهری نیز کمبودهایی وجود دارد و منکر آنها نیستیم.

وی اضافه کرد: برطرف کردن مشکل آب مورد نیاز جامعه عشایری از طریق آب انبارها و تقویت سیستم ارتباطی محدوده های عشایرنشین استان بوشهر باید مورد توجه قرار گیرند.

استاندار بوشهر گفت: هرچند محدودیت اعتباری وجود دارد اما نباید این مشکل مانع کمک‌رسانی به جامعه عشایری استان شود و باید سهم این بخش در اعتبار استانی بخوبی دیده شود.

وی اظهار داشت: با توجه به وجود تسهیلات ارزان قیمت در بخش تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش عشایری باید از این فرصت استفاده کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به تولید ۶هزار و ۵۰۰ تنی گوشت قرمز جامعه عشایری در این استان گفت: با توجه به ظرفیت جامعه عشایری نباید به دنبال واردات گوشت قرمز باشیم بلکه باید از این ظرفیت برای تامین گوشت مورد نیاز جامعه بهره گیریم.

وی برضرورت استفاده جهاد کشاورزی از تولیدات عشایر بویژه در زمان بحران تاکید کرد.

استاندار بوشهر همچنین ضرورت راه‌اندازی بازارچه‌های محلی تولیدات روستایی و عشایری استان و عرضه محصولات تولیدی این دو قشر از جامعه را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.