علی نیک نفس روز یکشنبه در جلسه ساماندهی کشتار دام در روستاها افزود: دهیاران با قصابان روستای خود در مورد همکاری با اداره دامپزشکی، دریافت پروانه، رعایت اصول بهداشتی و ذبح سالم تذکرات لازم را بدهند.
وی با بیان اینکه گوشت قرمز به عنوان یکی از مهمترین منابع پروتئین حیوانی، نقش اساسی در تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه دارد گفت: براساس آمار، آلودگی میکروبی به ازاء هر سانتی متر بافت سلاخی و قصابی، ۱۰ هزار تا صد هزار باکتری از پوست به لاشه سرایت می کند.
بخشدار مرکزی مرند با اشاره به بیماریهای مشترک انسان و دام اظهار داشت: بسیاری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام از طریق گوشت و فرآورده های گوشتی به انسان منتقل می شود، لذا این امر از اهمیت ویژه و رعایت کامل اصول بهداشتی را می طلبد.
وی خاطرنشان کرد: دهیاران با قصابان روستای خود در مورد همکاری با اداره دامپزشکی، دریافت پروانه، رعایت اصول بهداشتی و ذبح سالم تذکرات لازم را بدهند.
نیک نفس با تاکید بر اینکه سلامتی مردم در اولویت است گفت: سلامتی مردم در اولویت است و دهیاران به عنوان رکن اساسی روستا همکاری و توجه جدی به این موضوع داشته باشند.
وی اعلام کرد: توجیه و آموزش لازم برای قصابان در روستاها توسط اداره دامپزشکی و با همکاری دهیاران صورت گیرد.
بخشدار مرکزی مرند یادآوری کرد: اداره دامپزشکی ضمن ارائه آموزش های لازم برای قصابان در روستاها اقدامات مورد نیاز جهت کنترل بهداشتی و اصول نگهداری را نیز انجام دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.