لادن حیدری روز یکشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر افزود: فعالیت گروهی از شهروندان فمنوط به تبادل اطلاعات است که بخشی از این شمار روزنامه نگاران و اصحاب و فرهنگ و هنر هستند .

وی بیان کرد: در کشور ما نیز سال‌هاست که دسترسی آزاد به اطلاعات و مقررات مربوط به این قانون به تصویب رسیده که وزارت فرهنگ و ارشاد متولی این امر و معاون مطبوعاتی وزارتخانه دبیرخانه این موضوع است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  ادامه داد: آزادی اطلاعات به جست و جوی اطلاعات، انتقال اطلاعات، انتشار اطلاعات، دریافت آزادانه اطلاعات و اخبار برمی‎گردد.

حیدری گفت: حقوق شهروندی جدید نیز بر سه پایه اقتصاد آزاد، حقوق بشر و دموکراسی پایدار است که رکن شاخص دموکراسی را چرخش آزاد اطلاعات می‎دانند.

وی ادامه داد: از این بابت ایران کشوری است که سال ها به این موضوع مقید شده و برای تبادل اخبار و اطلاعات و پاسخگویی به مردم خود را در معرض امتیاز دهی و سوال و جواب مردم قرار داده است.

حیدری افزود: اگر چه این فرهنگ هنوز برای دستگاه‎های اجرایی نهادینه نشده اما پیش بینی شده که به نظر می‌رسد در سال های آینده با گستره رسانه‌ها دولت بیش از پیش مکلف به پاسخگویی خواهد بود.

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی علاوه بر اینکه قشری از مردم را به خودش مرتبط می‌کند موجب شفافیت عملکرد دولت نیز می شود چرا که  دولت خدمت رسانی می‌کند ولی حلقه مفقوده آن اطلاع رسانی است.

حیدری افزود: دولت‌هایی که به امر اطلاع رسانی تمرکز و توجهی نداشته باشند در بحث رضایت مندی مردم لطمه بیشتری می خورند.

وی اظهار کرد: اتفاقاتی که در دستگاه‌ها رخ می دهد، وظایفی که به انجام می رسد ، نارسایی هایی که وجود دارد اگر مردم از این ها بی اطلاع باشند مسلما نخواهند توانست رضایت‌مندی جلب نمی شود.

حیدری ادامه داد: عملکرد اطلاع رسانی و شفافیت  و ارائه کارنامه واقعی دستگاه ها باعث می شود فساد به حداقل برسد و اگر جریان آزاد اطلاعات از طریق رسانه ها مبادله شود و دولت ها نیز پاسخگو باشند اعتماد مردم  افزایش خواهد یافت.

وی گفت: امروزه دسترسی آزاد به اطلاعات یک حق است و وقتی که به این امر رجوع می‌شود در قبال این حق مردم اجازه مطالبه از دولت دارند و دولت مکلف به پاسخگویی است چراکه هر حقی یک تکلیفی را متعاقب خود دارد.

وی افزود: دولت برای این موضوع اهتمام کافی به خرج داده حتی اگر در سال‌های بعد انقلاب این شوراها خیلی  اطلاع رسانی مستمری نداشتند اما مدتی است که این مهم به طور جدی در دستور کار دولت است و مردم در  جریان کار همکاری دولت با مردم و ارائه خدمات قرار می گیرند.

حیدری در ارتباط با شورای اطلاع رسانی استان بوشهر گفت: در این شورا علاوه بر گزارش فعالیت‎ها و  انعکاس آنها با تدبیر معاون سیاسی استان فعالیت شورای اطلاع رسانی این استان  فراتر از شورای اطلاع رسانی تبدیل شده است چراکه به نظر می رسد یک شورای همفکری و یک اتاق  فکر است که علاوه بر اطلاع رسانی به مردم رسالت تبادل اطلاعات را برعهده دارد.

وی  بااشاره به گزارش بهره گیری از توان مدیریتی بانوان در استان بوشهر گفت: امیدواریم نتیجه این اعتماد در عملکرد بانوان نمود بیشتری پیدا بکند و رضایت مندی از دستگاهها را افرایش دهد.

وی گفت: به هر صورت اگر به برابری جنسی قائل نباشیم به عدالت جنسیتی قائل هستیم و نتیجه این اعتماد در کوتاه مدت عاید  و نصیب دولت خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.