سید حسین حسینی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این زمینه کمیته راهبری ذخیره‌سازی میوه شب عید استان بوشهر با حضور دستگاه‎های ذیربط از جمله جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکیل ‌شده است.

وی بیان کرد: بر اساس تصمیم‌گیری انجام‌شده پرتقال و سیب از استان‌های مورد نظر تهیه و بر اساس قیمت ستاد تنظیم بازار عرضه می‌شود.

حسینی افزود: با توجه به اینکه پرتقال تامسون ماندگاری مناسبی ندارد پیشنهاد شده امسال پرتقال جنوب کشور جایگزین این گونه شود.

وی عنوان کرد: روزانه قیمت ۱۰۰ قلم کالا در ستان بوشهر رصد و پایش می‌شود که قیمت ۵۰ قلم کالا در یک هفته گذشته روند کاهشی داشته، ۱۹ قلم حدود یک درصد، ۱۷ قلم کالا یک تا پنج درصد و ۱۴ قلم کالا هم بالای پنج درصد افزایش داشته است.

حسینی بیان کرد: برنج پاکستانی، نخود لپه، پیاز، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، سیب زرد و تیرآهن ازجمله کالاهایی است که قدری قیمت آن‌ها افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در ارتباط با سیاست‌های جدید صادراتی در پیش گرفته انتظار می‌رود به‌زودی نرخ کاهشی آن در استان آغاز شود.

وی با اشاره به بازرسی قیمت کالا و خدمات گفت: علاوه بر فعال بودن گشت‌های بازرسی سامانه ۱۲۴ نیز به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی شکایات مردمی است که از ۲۵ آبان تا ۲۰ آذرماه ۶ هزار و ۵۴۱ بازرسی انجام‌شده است.

حسینی تعداد گشت‌های مشترک در مدت یادشده را ۳۰۸ گشت عنوان کرد و افزود: از ۲۵ آبان ماه تاکنون با بازرسی قیمت کالا و خدمات در استان بوشهر ۴۹۸ پرونده به ارزش تخلف صنفی ۱.۶ میلیارد ریال تشکیل‌شده است.

وی ادامه داد: ۸۵۷ گزارش به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان بوشهر ارسال شده که از این گزارش‌ها ۲۱۰ مورد منجر به تشکیل پرونده، ۴۵ مورد مصالحه، ۳۱۰ مورد در دست بررسی و ۲۹۲ واحد نیز غیر متخلف شناخته شدند.

حسینی  عنوان کرد: از مجموع ۸۵۷ گزارش ارسال شده به ستاد خبری۵۶۳ مورد مربوط به بخش بازرگانی شامل برنج، انواع نان، مرغ، میو و تره بار و مابقی مربوط به بخش خدمات شامل تاکسی‌های تلفنی، وانت‌بار تلفنی و تعمیر خودرو  است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.