خورشید گزدرازی روز سه شنبه در نشست فعالان اقتصادی استان بوشهر افزود: براساس این مصوبه کالاهای از مبدا بندر جبل علی امارات به مقصد بنادر استان بوشهر نیز مشمول ۲۰ درصد تخفیف سود بازرگانی می‌شوند.
وی بیان کرد: همچنین منطقه ویژه ۲ اقتصادی بوشهر به عنوان پسکرانه کانتینری این بندر محسوب شده و ۲۰ درصد تخفیف یاد شده شامل این پسکرانه نیز خواهد شد.
گزدرازی ادامه داد: پیش از این تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی در بوشهر استثناهایی داشت که سبب محروم شدن این بندر از انتقال کالاهای تجاری و رکود آن شده بود که حذف این استثناها زمینه ترغیب فعالان اقتصادی برای فعالیت در این بندر کهن را فراهم می‌کند.
وی با اشاره به اهمیت کار تجارت در استان بوشهر یادآور شد: باتوجه به اینکه اشتغال و امرار معاشِ بخش قابلِ توجهی از شهروندان استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بازرگانی خارجی و تجارت دریایی وابسته است، رونق یا رکود این فعالیت‌ها نقش بسزایی در وضعیت معیشت آنان دارد.
گزدرازی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: در ارتباط با نحوه عملکرد بازرسان و حسابرسان سازمان تامین اجتماعی نیز انتظار می‌رود در شرایط خاص کنونی کشور با هدف حمایت از واحدهای تولیدی بازنگری لازم در این بخش صورت گیرد.
دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی بوشهر با اشاره به ضرورت توسعه کشت گلخانه‌ای در این استان اظهار داشت: برای توسعه کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر انتظار می‌رود در موضوع تامین آب با مدیریت صحیح و اصولی، زمینه رونق فعالیت‌های این بخش فراهم شود.
گزدرازی ادامه داد: در شرایطی که استان بوشهر از لحاظ منابع آبی برای کشاورزی، استانی محروم محسوب می‌شود انتظار داریم با تدابیر لازم، زمینه بهبود وضعیت آب مورد نیاز بخش کشت گلخانه‌ای استان فراهم شود.
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر به منظور مدیریت منابع آب برای افزایش و توسعه کشت گلخانه‌ای خواستار اجرای بند "پ" ماده ۳۵ برنامه توسعه ششم شد.
در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای کشاورزان فعال در حوزه کشت گلخانه ای با تشکیل کارگروهی مرکب از اتاق بازرگانی، جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت به منظور شناسایی و اعلام تجهیزات موثر در بهینه سازی مصرف آب کشاورزی، تغییر تعرفه برق غیر پمپاژ گلخانه‌ای از (ج-الف) به (الف-۳ )، لغو گرفتن تعهدنامه از کشاورزان توسط سازمان نظام مهندسی و اعطای تسهیلات بدون بهره برای استفاده از تکنولوژی خورشیدی از جمله پیشنهادهای مطرح شده توسط رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر در این نشست بود.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.