امید پارسایی‌فر روز چهارشنبه در جمع مسئولان و پژوهشگران ادبیات پایداری افزود: شهید رئیسعلی دلواری طبق حکم مرجع بزرگ آن زمان حکم جهاد می‌گیرد و علما با ایشان همراهی کامل داشتند.

وی ادامه داد: باعث افتخار است که شهید رئیسعلی دلواری این استان از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان "رئیسعلی ملت ایران" معرفی و ۱۲ شهریور ماه سالروز شهادت این سردار بزرگ نیز به‌عنوان روز مبارزه با استعمار نامگذاری می‌شود.

پارسایی فر تاکید کرد: استان بوشهر دارای سابقه بیش از پنج قرن مقاومت و پایداری است و از زمان اولین حمله پرتغالی‌ها به این سرزمین هموطنان ما مقاومت و پایداری کردند و اسطوره‌های بزرگی را به صفحه‌های زرین کتاب تاریخ ایران زمین تقدیم کردند.

وی ادامه داد: این شیوه پایمردی و پایداری در استان بوشهر تا بعد از انقلاب اسلامی نیز ادامه داشت و در دوران دفاع مقدس نیز مردم استان بوشهر نقش پر رنگی در عملیات‌ها داشته و حماسه‌های بسیاری را خلق کردند.

پارسایی فر گفت: جنگ‌های دریایی از جمله عملیات مروارید، حماسه شهید نادر مهدوی، شهید بیژن گرد و یارانش نقطه عطف این جنگ‌ها در استان بوشهر است.

وی افزود: در سه گذشته سه کتاب در عرصه دفاع مقدس، یک مجموعه هفت جلدی در رابطه با انقلاب اسلامی، یک مجموعه کتاب عکس نفیس انقلاب اسلامی و یک کتاب در مورد تاریخ مقاومت خلیج فارس در دوران دفاع مقدس از سوی حوزه هنری استان بوشهر نگارش شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.