آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در درس خارج از فقه در خصوص کسانی که برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی اقدام به ثبت‌نام می‌کنند افزود: هر مسوولیت و پستی یک سری تعهد و نکات مسوولیتی ویژه‌ای برای فرد به وجود می‌آورد.

وی بیان کرد: اشخاصی که وارد عرصه انتخابات می‌شوند برای خود باری از مسوولیت به‌و جود می‌آورند و کار بسیار سخت و سنگینی است.

صفایی بوشهری اضافه کرد: کسانی که شایستگی دارند و می‌‍توانند زیر بار مسوولیت بروند و جواب‌گوی خدا، خون شهدا و انسان‌ها هستند می‌توانند به‌عنوان داوطلب ثبت‌نام کنند.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی خود را باید هزینه نظام و ملت کنند نه اینکه ملت و نظام را هزینه خود کنند.

صفایی بوشهری با اشاره به 16 آذر روز دانشجو افزود: بصیرت، جدیت در تحصیل، پیمودن راه خودکفایی علمی، تولید علم، مرجعیت علمی، استکبارستیزی، ولایتمداری و مردم‌داری براساس آموزه‌های رهبر معظم انقلاب باید مورد توجه دانشجویان قرار گیرد و در مقابل مسوولان به زیرساخت‌های توسعه آموزش عالی توجه کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها به فرهنگ دینی، بصیرت الهی و سیاسی، تعمیق علم و تولید دانش بنیان توجه کنند و به خواسته دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی احترام بگذارند.

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت آن گفت: مسوولان از ایجاد گرانی کاذب در بازار پیشگیری کنند.

وی یادآور شد: هنوز برای برخی از صنف‌ها از جمله قایق‌های صیادی و سرویس‌های مدرسه سهمیه سوخت مشخص نشده است که برنامه‌ریزان باید نسبت به تعیین سهمیه مشخص برای این مشاغل اقدام کنند.

  امام جمعه بوشهر گفت: مسوولان با رای ملت پست گرفتند پس باید خادم مردم باشند و با توجه به مطالبات آنان زمینه آرامش و آسایش آنان را فراهم کنند.

 وی با تاکید بر برقراری عدالت در جامعه اظهار کرد: از دستگاه قضا تقاضا می‌شود با هر نوع فساد، با هر شخص، هر مقدار و هر حجمی از فساد مبارزه کند و مردم در این مسیر از آنان حمایت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.