آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‎های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: در عرصه تهدیدهای امنیتی بسیج باید این مهم را با تدبیر به اقتدار نظام  تبدیل کند و در حوزه‎های نرم و سخت حضور داشته و همواره در میدان نقش آفرین باشد.

وی بیان کرد: مدیریت اسلام عدالت پایه است و به دنبال آزادی صحیح بشر است دشمنان اسلام به دنبال سلطه و ظلم هستند و به هیچ صورت دست از کشور خواهان عدالت و آزادی برنمی‎دارند و با آن می‎جنگندند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: مستضعفان نیروهایی بالقوه هستند که جهان استکبار آنها را محدود کرده‌اند و با آزاد شدن راه برای مستضعفان جامعه بشری را نجات می‎دهند و امام آنها نیز مهدی آل محمد (عج) است.

صفایی بوشهری با گرامیداشت هفت آذر روز نیروی دریایی ارتش یاد و خاطر شهدای این نیرو را گرامی داشت.

وی اظهار داشت: نیروی دریایی مایه عزت و اقتدار نظام است و یک نیروی راهبردی قوی در حوزه صف و ستاد است که در عرصه تولید سخت افزارها و نرم افزارها نظامی پیشرفته بویژه در حوزه تولیدات و تجهیزات است.

امام جمعه بوشهر گفت: این نیرو با قدرت بالای خود نشان داده که یک نیروی دریایی تراز انقلاب اسلامی است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تقدیر از مسئولان استان بوشهر برای تلاش در حوزه تامین مسکن مددجویان گفت: با همت مسئولان این استان از جمله استانداری، کمیته امداد و سپاه پیش از این یکهزار و 200 واحد مسکونی برای مردم غیر برخوردار در روستاها احداث شد.

صفایی بوشهری افزود: بتازگی نیز 500 واحد دیگر به مردم نیازمند تحویل شده‌است و 500 واحد دیگر نیز تا پایان سال افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: برای سال آینده نیز قرارداد احداث یکهزار واحد مسکونی منعقد شده‌است که این اقدام بسیار بزرگی است و مردم باید بدانند که به آنها چنین خدمت ارزشمندی شده‌است.

صفایی بوشهری، حمله  مزدوران آمریکا و صهیونیزم بین‌الملل و گروهک‌های تروریستی به کنسولگری ایران در نجف اشرف که باعث تخریب و آسیب به برخی از فضای این کنسولگری شد را محکوم کرد.

وی گفت: این نشان می‎دهد دشمنان وقتی نتوانستند در ایران کاری بکنند رفتند در عراق چنین اقدامی انجام دادند تا بین این کشور و ایران جدایی بیاندازند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: ایران و عراق 2 ملت برادر، هم دین، هم مذهب، همسایه که سابقه تاریخی برادری و روابط بسیار وسیعی دارند  و دشمنان بدانند قادر به جدایی انداختن بین مردم ایران و عراق نیستند زیرا صدام رئیس رژیم بعث عراق نیز برای تحقق این مهم موفق نشد.

وی در ارتباط سهمیه‌بندی بنزین گفت: این موضوع شرایط خاصی در اقتصاد ایجاد می‎کند و گرانی‌ها را تشدید می‌کند که در این ارتباط می‎طلبد مسئولان برای کاهش گرانی و نرخ تورم به طور ویژه نظارت داشته باشند و همه افرادی نیز که در حوزه تجارت هستند دست به دست هم دهند تا گرانی بیش از این صورت نگیرد.

امام جمعه بوشهر گفت: براساس گزارش‌ها برخی اقلام و خدمات گرانی کاذب پیدا کرده‌است که این مهم باید در سایه نظارت بیشتر مراقبت شود.

صفایی بوشهری افزود: بسته‎های حمایتی نیز باید بیش از این باشد ولی همین میزان موجود نیز باید بموقع پرداخت شود.

وی بیان کرد: مردم ایران بزرگی خود را در این انقلاب ثابت کردند و شایسته است همه مسئولان بویژه در حوزه اقتصاد تدبیر اساسی برای رفع گرانی و تورم داشته باشند تا شرایط زندگی برای مردم سخت نشود.

صفایی بوشهری افزود: فضای اشتغال برای جوانان نیز باید همواره در دستور کار جدی مسئولان باشد تا از این طریق آسایش اقتصادی مردم فراهم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.