رضا جمالی روز چهارشنبه در این ارتباط افزود: آبان ماه امسال ۳۴۸ شکایت مستقیم مردمی به صورت تلفنی و مابقی حضوری، کتبی، سامانه ۱۲۴ و سامانه ۱۳۵ تعزیرات دریافت شده‌است.

وی بیان کرد: از مجموع شکایت‌های رسیدگی شده ۱۲۶ مورد متخلف و منجر به تکمیل برگ گزارش بازرسی شدند، ۱۸۴ فقره ارجاع به کارشناسی و در دست بررسی قرار دارد،  ۲۸ مورد نیز با توجه به آنکه جنبه عمومی نداشته قبل از تشکیل پرونده منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده‌است و مابقی نیز متخلف شناخته نشدند.

جمالی ادامه داد: بررسی وضعیت گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که ۶۵ درصد مربوط به بخش کالا و ۳۵ درصد به بخش خدمات اختصا داشت.

وی اضافه کرد: بیشترین گزارش و شکایت‌های دریافتی در حوزه کالا مربوط به انواع نان، میوه و تره بار، سیلندرهای گاز و شرکت‌های خودرویی و در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به حمل و نقل درون شهری (تاکسی و وانت بار تلفنی‌ها)، حمل و نقل برون شهری و آرایشگاه‌های مردانه است.

جمالی افزود: گزارش‌های دریافتی بر اساس نوع تخلف، بیانگر آن است که گران‌فروشی، کم‌فروشی، انجام ندادن تعهدها در قبال مصرف کنندگان و تقلب از بیشترین موارد تخلف بوده‌است.

وی با اشاره به شفاف‌ و روان سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری تاکید کرد: همه واحدهای صنفی باید قیمت کالا و خدمات خود را به مصرف‌کنندگان اطلاع رسانی کنند به نحوی که قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت به سهولت و روشنی برای همگان قابل رویت باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.