محسن صالحی‌نیا روز سه شنبه درگفت و گو ایرنا، افزود: برای تحقق این هدف بخشی از واحدها نیاز به تامین مالی و اعطای تسهیلات و شماری دیگر به خدمات نرم‌افزاری مناسب از نظر بهبود فرایند وشاخص‌های تولید، مشتری پذیری و زنجیره تامین مواد اولیه نیاز دارند که باید روی آنها کار شود.
وی اضافه کرد: با توجه به این موارد با راه‌اندازی کلینیک‌های کسب و کار در استان‌ها، آسیب شناسی و کار کارشناسی تلاش می‌شود واحدهای بیشتری وارد مدار تولید شوند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجرات ادامه داد: به روز رسانی و عارضه‌یابی حرکتی مستمر است که مدیران، مسئولان فنی و بازاریاب‌های واحدهای تولیدی باید مد نظر داشته باشند و ما هم به عنوان بخش سیاست‌گذاری و حامی در کنار آنها هستیم. 
صالحی‌نیا، به خوشه صنعتی خرمای استان بوشهر که برتر کشوری محسوب می‌شود اشاره کرد و گفت: استان بوشهر به لحاظ ظرفیت و قابلیت‌هاییکه دارد، شرایطی فراهم شده تا با ایجاد تنوع در نوع فرایند تولید، بسته بندی و بازاریابی توسعه خوشه خرما تاثیر بسیارخوبی از منظر ارزش افزوده، اشتغال و کاربیشتر ایجاد کند.
وی ادامه داد: برای حمایت از واحدهای تولیدی آنجایی که لازم باشد تامین منابع بیشتر در قالب خوشه خرما بصورت بلاعوض به آنها کمک بشود و واحدهایی که در زمینه تولید و سرمایه در گردش مشکل دارند تسهیلاتی از منابع تبصره ۱۸برای آنها در نظر گرفته شود.
در سفر امروز معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان دشتستان استان بوشهر ۲ واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی برازجان به بهره‌برداری رسید.
شرکت کارتن سازی در سایزهای مختلف برای بسته بندی خرما با سرمایه اولیه ۴میلیارد تومان و اشتغال ۱۵نفر و شرکت دکوراد در زمینه تولید انواع قاب و وسایل تزیینی و دکوری با اعتبار ۲میلیارد تومان و ۱۵نفر نیروی کار افتتاح شد.
صالحی‌نیا همچنین از ۲ واحد تولیدی تولید سیم و کابل ستاره دشتستان و شرکت بسته‌بندی و سردخانه خرمای میگلی در این شهرک صنعتی بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.