عبدالکریم گراوند روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر افزود: نرخ میوه و تره‌بار دربوشهر بالا و مورد پذیرش مردم نیست و این مهم حتی در مقایسه با شهر برازجان که در نزدیکی این بندر قرار گرفته نیز نمایان است تا جایی که شماری از شهروندان بوشهری میوه و تره‌بار مورد نیاز خود را از این شهر خریدار می‎کند.

وی بیان کرد: در این ارتباط شهرداری بوشهر باید تا عید نوروز با استفاده از ظرفیت دستگاه‎های ذیربط نسبت به راه‌اندازی میدان‎های عرضه میوه و تره‌بار در سطح شهر بوشهر اقدام کند.

گراوند ادامه داد: در ارتباط با افزایش قیمت‎ها مردم از دستگاه‌ها انتظار دارند زیرا ما قول برخورد با تخلف داده‌ایم و اکنون نیز مردم باید نتیجه برخوردها را ببینند.

وی گفت: با سهمیه‌بندی بنزین برای تامین سهمیه سوخت‎‌ قایق‌های صیادی پیگیری لازم صورت گرفته و این مهم باید برای خودروهای استیجاری ادارات نیز محقق شود زیرا در غیر این صورت باید با انعقاد قرارداد جدید حقوق پرداختی به آنها افزایش پیدا کند که با محدودیت منابع امکان این مهم وجود ندارد.

استاندار بوشهر ادامه داد: برای وانت بارهای ویژه حمل و نقل، پیک‎های موتوری و تاکسی‎های تلفنی نیز باید بنزین مورد نیاز تامین شود تا روند خدمت رسانی به شهروندان دچار اختلال نشود.

وی تاکید کرد: اکنون همه دستگاه‌ها باید دنبال نظارت بر وضعیت بازار باشند و در ارتباط با سهمیه‌بندی بنزین آسیب‎شناسی لازم برای رفع مشکل را انجام دهند.

گراوند ادامه داد: اصناف نیز در شرایط کنونی به تشویق  و ترغیب واحد زیر مجموعه خود بپردزاند تا مشکلات ایجاد شده در اثر سهمیه بندی بنزین با پیگیری‎های مورد نیاز یکی پس از دیگری برطرف شود.

وی گفت: حوزه اصناف اکنون باید آستین‌ها را بالا بزنند و کمک کنند تا با انجام پیگیری‎های لازم وضعیت دچار تنش غیرمعقول و غیر منطقی نشود.

گراوند یادآور شد: امکانات سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز با ماموریت‌هایش در شرایط کنونی همخوانی ندارد و فرمانداران باید جدولی تنظیم کنند تا بصورت نوبتی از خودرو و نیروی انسانی سایر دستگاه‎ها تقویت‎گر فعالیت‎های این سازمان در موضوع گشت‎های بازرسی شوند.

وی اضافه کرد: هچنین حوزه بازرسی و اصناف باید نظارت و تعزیرات نیز بنابر وظیفه ذاتی با تخلف‌ها برخورد قاطع کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.