رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی در این جشنواره گفت: پاسداری میراث‌های فرهنگی کهن ایرانی همچون گویش‌های بومی می‌تواند اقدامی موثر برای حفظ و پاسداری زبان در کشور باشد.

حمید زارعی افزود: هر کس با زبان و لهجه خود، بهتر، شیرین‌تر و آسانتر می‌تواند با دیگران ارتباط ایجاد کند و به انتقال پیام موثر مبادرت ورزد.

وی ادامه داد: گویش و یا لهجه زمانی که وارد قصه می‌شود، می‌تواند بسیار موثر و نقش پررنگی در آموزش برای مخاطبان داشته باشد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دشتی گفت: هدف از برگزاری جشنواره قصه‌گویی با گویش محلی شهرستان دشتی این است تا بتوان درراستای اعتلای هنر قصه‌گویی و زنده کردن گویش‌های محلی و بومی بویژه در قشر کودک و نوجوان قدم های موثری برداشت.

سید نیام الدین حسینی ادامه داد: نسل جدید با گویش و لهجه‌ها فاصله گرفته است و این فاصله می‌تواند به عنوان تهدید یا آفت برای شناخت پیشینه و هویت جامعه به حساب آید.

در این جشنواره که ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم برگزار شد نجمه حاجیانی از مدرسه شاهد معصومه،  مرضیه میمدی از نخبگان،  فاطمه زهرا معصومی از شهید مهذبیان، سیده مبینا علی پور از شهید عاشوری، فایزه صداقت از فرزانگان و نازنین فاطمه صحراگرد از مهدیه به اجرای قصه‌گویی پرداختند و در پایان از آنان تقدیر شد.

شهرستان دشتی با ۸۶ هزار نفر جمعیت و مرکزتی شهر خوموج در۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.