سید حسین حسینی روز یکشنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان بوشهر افزود: در این دور۵۲ واحد متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید شدند که از این شمار تاکنون ۳۹ مورد آن در کمیته‌ها و کارگروه استانی بررسی شده‌است.

وی بیان کرد: پرداخت این نوع تسهیلات در سه بخش تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، تامین تسهیلات مورد نیاز برای توسعه و بازسازی و نوسازی و سرمایه در گردش انجام می‌شود.

حسینی یادآورشد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۲۳ واحد متقاضی دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ شدند که در این ارتباط تمامی درخواست‌ها در کمیته و کارگروه‌های فنی مورد بررسی قرار گرفته و تاکنون تسهیلات مدنظر یکی از واحدها به میزان ۶ میلیارد ریال پرداخت شده‌است.

حسینی افزود: طبق آخرین وضعیت موجود دربخش تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی تاکنون ۲۹ متقاضی در این بخش نام نویسی کردند که همه موارد در کمیته بررسی و کارگروه استانی طرح موضوع و تصمیم‌گیری شد.

وی بیان کرد: در این ارتباط ۲۶ واحد به میزان ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات بازسازی و نوسازی دریافت کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: تاکنون ۵۹۸ پروانه برای واحدهای صنعتی در این استان صادر شده که از این شمار بیش از ۴۵۰ واحد آن فعال است.

حسینی گفت: برای حل مشکلات این واحدها در نیمه نخست امسال بیش از ۵۰ نشست کارگروه رفع موانع تولید در این استان تشکیل شده است.

 وی یادآور شد: مشکلات عمده واحدهای تولیدی استان بوشهر تامین مالی، جرائم مالیاتی، بدهی‌های تامین اجتماعی و نبود زیر ساخت‌های لازم (آب، برق، گاز) است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.