سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه تولید و صادرات خرما است که برگزار نمایشگاه، جشنواره و میز ملی این محصول در ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه می‌تواند به معرفی این ظرفیت‌ها کمک کند. 

قاسم قائدی روز دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره، نمایشگاه و میز ملی خرما در بوشهر افزود: خرما و نخل در استان بوشهر کارکردی فراتر از اقتصاد و معیشت دارد و با فرهنگ مردم بومی منطقه عجین است.
وی ادامه داد: رونق کسب و کارهای مرتبط با خرما علاوه بر اثرات اقتصادی، مزایای فراوان دیگری نیز برای استان بوشهر درپی دارد.
قائدی گفت:‌ در این ارتباط براساس تأکید استاندار بوشهر مبنی بر معرفی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالقوه استان، حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزاری مطلوب جشنواره خرما را با حساسیت رصد می‌کند.
وی یادآروشد: جشنواره ملی خرما و صنایع وابسته با مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر و انجمن ملی خرما و حضور مسئولان ملی و استان‌های خرما خیز و نمایندگانی از مدیران استان‌های پرمصرف خرما از  در بوشهر برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: به منظور تقسیم کار و تعریف وظایف دستگاه‌ها و متولیان برگزاری نمایشگاه و جشنواره، کمیته های علمی و اجرایی، پشتیبانی و بازاریابی، سرمایه‌گذاری و تبلیغاتی و نمایشگاهی تعریف شده است.
قائدی افزود: کمیته های چهارگانه باید به سرعت تشکیل و فعالیت‌های مربوطه را آغاز کنند تا شاهد برگزاری باشکوه این رویداد مهم باشیم.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.