عبدالمجید مصلح روز سه‌شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: توجه به مقوله بین المللی سازی از راهبردهای اصلی دانشگاه خلیج فارس است و در این زمینه راه اندازی بورس خلیج فارس، جذب دانشجویان بین المللی درسال‌های ۱۳۹۷و ۱۳۹۸ را به همراه داشته است.

وی بیان کرد: تاکنون دانشجویان کشورهای اتریش، افغانستان، الجزایر، آلمان، بلغارستان، پاکستان، چین، ژاپن، عراق،قزاقستان، گرجستان و هند به صورت بورس وزارت علوم، بورس های کوتاه مدت و بلند مدت خلیج فارس در دوره های مختلف کوتاه مدت، ترمی و بلند مدت آموزشی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و فوق دکتری در دانشگاه خلیج فارس پذیرش شدهاند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس یادآورشد: این افراد با گذراندن دوره های یاد شده موفق به دریافت گواهی پایان دوره شدند.

وی ادامه داد: اتباع خارجی مقیم ایران از طریق پذیرش در کنکور میتواند به تحصیل در دانشگاه خلیج فارس مشغول شوند.

مصلح گفت: این دانشگاه با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود و با همکاری نهادهای داخلی و بین المللی ذیربط توجه ویژه‌ای به ارتقا خدمات آموزش عالی به اتباع خارجی و جامعه پناهندگان دارد.

وی افزود: دورههای کوتاه مدت ایرانشناسی مدرسههای زمستانه و برنامههای تبادل دانشجو در چارچوب تفاهم‌نامه‌های همکاری این دانشگاه با دیگر دانشگاه‌های جهان نقش بسزایی درتوسعه گردشگری دانشگاهی دارد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت:مدارس زمستانی مهندسی نفت و فرآیند دوره معماری بوشهر و دوره ایران‌شناسی از تجارب موفق درحوزه مدیریت امور بین الملل و دانشجویان غیرایرانی این دانشگاه است.

مصلح افزود: تاکنون بیش از ۱۶۰ دانشجوی بین المللی در دوره‌های بلند مدت و کوتاه مدت این دانشگاه حضور داشتند و باتوجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته شمار پذیرش دانشجویان خارجی همچنان افزایش می‌یابد.

۷۲۱۲/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.