مدیرعامل انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت گناوه روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در اجرای اهداف پویش آبادانی نوار ساحلی این شهرستان و ممانعت از تخریب و به منظور تقویت اکوسیستم دریایی و حفظ محیط زیست برنامه برداشت بذر از درختان حرا در بندرریگ اجرا شده است.

غلامرضا نعمتی افزود:  باتوجه به اینکه تامین و تولید نهال حرا با مشارکت شهروندان در دستور کار قرار گرفته، با اجرای یک برنامه در بندرریگ بیش از پنج هزار دانه بذر برداشت که در فراخوانی در اختیار دوستداران طبیعت قرار خواهد گرفت تا پس از تولید در حاشیه خورهای این شهرستان کاشته شود.

وی اظهار داشت: حاشیه خورها مستعد رویش حرا هستند که با  تولید و کاشت آن ضمن غنابخشی اکوسیستم ساحلی، سهم عمده‌ای در تامین معیشت محلی بویژه رشد گردشگری و بهبود کیفیت هوا خواهد داشت.

مدیرعامل انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت گناوه گفت: باتوجه به برداشت قابل توجه بذر حرا توسط یاوران طبیعت، آماده واگذاری برای علاقه‌مندان برای پرورش این نهال است.

حرا  درختی از جامعه گیاهی مانگرو و از تیره شاه پسند، در اندازه‌های ۳ تا ۶ متر با شاخ و برگ های سبز و روشن و دانه آن روی درخت مادر روئیده و نهال آن تولید می‌شود. 

جنگل حرا در بستر دریا و آب شور قرار دارد و این سازش از آن یک گیاه استثنایی ساخته‌ است.

 میوه حرا، بادامی شکل است و به یک خامه باریک منتهی می‌شود.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

۶۱۶۴/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.