فرمانده انتظامی استان بوشهر در تشریح این خبر گفت: این کلاهبردار با هویت غیرواقعی "حسینی" و بامعرفی خود به‌عنوان یکی از کارکنان گزینش و استخدام منطقه ویژه عسلویه از طریق واتس‌آپ و تماس تلفنی با افراد جویای کار با وعده اشتغال آنان در عسلویه مبالغی به میزان 2 میلیون و 500 هزار تا  5 میلیون ریال برای هزینه آزمایش‌های پزشکی و اداری از آنان دریافت می‌کرد.

سردار خلیل واعظی اضافه کرد: پس از اطلاع پلیس از فعالیت‌های مجرمانه این فرد، شناسایی و دستگیری وی در دستور کار افسران مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی بیان کرد: گرچه این متهم از دو خط تلفن بدون هویت و کارت بانکی افراد قربانی و طعمه برای اقدام‌های مجرمانه خود استفاده میکرد تا ردی باقی نگذارد، ولی با هوشمندی ماموران پلیس و اقدام‌های میدانی و تخصصی چندین روزه هویت واقعی وی و تعدادی از مالباختگان شناسایی شد.

واعظی ادامه داد: متهم از کارت بانکی متعلق به رانندگان تاکسی شهری، مالکان خانه‌های مبله و  مغازه‌داران در سطح شهر بوشهر استفاده و مبالغ کلاهبرداری را از طریق افراد مالباخته به این کارت‌ها  واریز و سپس با شگرد خاصی پول‌ها را از صاحبان کارت بانکی دریافت می‌کرد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: پس از شناسایی دقیق محل‌های تردد این مجرم روز گذشته هنگامی که با استفاده از یک تاکسی شهری نزدیکی خانه مبله در شهر بوشهر پیاده و با تلفن همراه در حال فریب یکی از قربانیان خود بود پس از ورود به ساختمان دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی اضافه کرد: متهم  ابتدا منکر ارتکاب هر جرمی شد و با ترفندهای فریبکارانه از قبیل من جانباز هستم و بیماری دارم قصد طفره رفتن از موضوع را داشت که با هوشیاری افسر تحقیق و ارایه مستندات لازم ضمن اعتراف به بزه‌های ارتکابی هویت واقعی خود را "علی" اهل یکی از شهرهای جنوبی استان معرفی کرد که به‌دلیل مشکلات مالی به فکر کسب درآمد از راه کلاهبرداری بودم تا اینکه با بررسی از وضعیت منطقه، بهترین راه مجرمانه را استفاده از جو بیکاری حاکم برمنطقه انتخاب کردم.

رئیس پلیس استان بوشهر ادامه داد: این متهم تا کنون به کلاهبرداری از 28نفر با ترفند اشتغال و دریافت تسهیلات از بانک اعتراف کرده و احتمال اینکه افراد بیشتری طعمه این کلاهبردار قرار گرفته باشند وجود دارد.

وی  افزود: شهروندان به هیچ وجه به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنندو تحت تاثیر وعده‌های دروغین افراد مشکوک و مجهول الهویه قرار نگیرند.

6047/6045

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.