عبدالامیر قاسمی روز چهارشنبه در  نشست شورای مشورتی ایثارگران و ستاد اربعین شهرستان دیلم گفت: مزار شهدا مکانی مقدس است که باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گفتمان ارزش های دینی و انقلابی با اجرای برنامه های مختلف از آن بهره کافی برده شود.

وی افزود: بنیاد شهید ترتیبی اتخاذ کند که از تمام ظرفیت های ایثارگران ،جانبازان و خانواده شهدا در برنامه های فرهنگی بهره  لازم برده شود.

وی گفت: خانواده های معظم شهدا  سرمایه های عظیم نظام هستند و  همه ما مسئولان  خودرا موظف به انتقال فرهنگ ایثار ،شهادت و دستاوردهای انقلاب و نظام به نسل جدید بدانیم.

قاسمی اظهارداشت:  تکریم ، سرکشی و استفاده از نظرات و پیشنهادهای پدران و مادران شهدا و تمامی یادگاران دفاع مقدس  سرلوحه کاری قرار گیرد.

فرماندار دیلم توجه دولت ت در راس رئیس جمهوری  به جامعه ایثارگری را تحسین برانگیز قلمداد کرد و افزود: در کمیته برنامه ریزی سال جاری  ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار جهت اجرای برنامه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و

زیرساخت های فرهنگی به بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه های اجرایی و نهادها  همانند سنوات قبل با موکب ها،  دسته های عزاداری و استقبال از زائران پیاده  اربعین همکاری کنند.

امام جمعه دیلم نیز گفت: در نشست شورای مشورتی ایثارگران و ستاد اربعین باید به مشکلات و درخواست های خانواده های شهدا و جامعه ایثارگری رسیدگی و در صورت ضرورت از آنان دعوت شود.

حجت الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری افزود:  شهدا برای بقا و حفظ انقلاب ،نظام و کشور تمام هستی خود را با عشق فدا کردند و باید تکریم و رسیدگی  به مسایل و مشکلات خانواده آنها بنحو شایسته انجام شود.

وی گفت:  گلزار شهدا باید به بقعه های فرهنگی تبدیل و  در طول هفته باز  تا از این فضای معنوی  استفاده لازم شود.

وی اظهارداشت:  همایش بزرگ اربعین تجلی عظمت و قدرت شیعه و درس ایثار و ولایت پذیری است.

امام جمعه دیلم اضافه کرد:  از همه قابلیت های شهرستان برای کمک به موکب های استقبال از زائران  اربعین استفاده شود.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر در دوران دفاع مقدس ۷۴ شهید تقدیم انقلاب و میهن کرده است.

۶۱۶۴/۷۲۱۵/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.