در این آیین دسته های عزاداری بوشهر از میدان قدس تا مصلی شهر بوشهر با سینه زنی و زنجیر زنی همراه با نواختن سنج و دمام  به حرکت درآمدند.

در طول این مسیر برخی از هیات ها با برپایی موکب هایی به پذیران از زائران حسینی پرداختند.

در ادامه این مراسم با اجتماع هیات های عزاداری  آیین های مداحی و روضه خوانی در سوگ شهدا دشت کربلا برگزار شد.

اقامه نماز ظهر تاسوعا به امامت آیت الله صفایی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پایان بخش ویژه برنامه بزرگداشت تاسوعای حسینی در شهر بوشهر بود.

رئیس هیات های مذهبی استان بوشهر در حاشیه این آیین گفت: به دست اندرکاران و خادمان ایستگاه‌های صلواتی توصیه می‌شود در رعایت نکات بهداشتی، مسائل زیست محیطی در پذیرایی از عزاداران و همچنین جلوگیری از ایجاد ترافیک اهتمام جدی داشته باشند.

نوشاد نوشادی افزود: در ادامه برنامه های دهه نخست محرم استان بوشهر برگزاری ویژه برنامه هایی برای بزرگداشت عاشورا از جمله سینه زنی، زنجیر زنی، تجمع هیات های مذهبی و مراسم شام غریبان در گلزار شهدا مناطق مختلف  استاندر دستور کار است.

وی ادامه داد: در این برنامه ها وحدت و دوستی  بین مذاهب بخصوص اهل تسنن در برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم و سخنرانی های تبیین قیام عاشورا به عنوان یک اولویت مهم محسوب می شود.

نوشادی یادآورشد: در ماه محرم امسال بیش از یکهزار و ۲۰۰ هیات مذهبی در برپایی آیین های مربوط به دهای محرم و صفر بوشهر مشارکت دارند.

۷۲۱۲/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.