آیت الله سید احمد علم الهدی روز یکشنبه در جلسه تفسیر قرآن سوره احزاب در مهدیه مشهد افزود: خداوند از کسانی که خدا باوری آنها ضعیف است به بیماردلان تعبیر می کند.
وی ادامه داد: امروز در جریانهای سیاسی افرادی داریم که می گویند چرا مذاکره نمی کنیم، چرا با دنیا در افتاده ایم، چرا وضع و معیشت ما به هم خورده است که این افراد، قدرت دشمن را تقویت و متبلور می کنند و او را پیروز جلوه می دهند.
امام جمعه مشهد گفت: بیشتر این افراد در دلشان مریضی است و به اصل دین و خدا باور ندارند یا باورمندی آنها به خدا قاطع نیست هر چند که در میان این افراد ممکن است برخی افراد نمازخوان و روزه گیرهم باشند.
آیت الله علم الهدی با بیان این که دین داری، سختی و مشکلات هم با خود به همراه دارد افزود: نمی شود که هر کجا سختی، مشکلات و دردسر وجود داشت به خدا و پیامبر(ص) پشت کرد و فرار نمود و هر جا راحتی باشد دیندار باقی ماند.
وی با بیان اینکه در روز عاشورا حاضران در کربلا به سه گروه تقسیم شدند ادامه داد: برخی با امام حسین(ع) ماندند و برخی آن حضرت را رها کردند و برخی هم در صف مقابل سیدالشهدا (ع) با آن حضرت جنگیدند اما گروهی که امام حسین(ع) را ترک کردند با گروهی که با آن حضرت جنگیدند در پشت کردن به حجت خدا مشترک بودند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: عده ای برای دین ایثارگر نیستند و کسانی که خود را از دین و حجت خدا کنار می کشند با افرادی که در جبهه دشمنان خدا هستند در پشت کردن به خدا و دین مشترک هستند.
آیت الله علم الهدی افزود: قرآن، کتاب تاریخ نیست بلکه کتاب هدایت است و جریان زندگی را در مسیر دفاع از اسلام، دین، ارتباطات اجتماعی و بین المللی روشن می کند.
1922/7507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.