سعید زرین‌فر روز شنبه درنشست کارگروه تخصصی محصولات کشاورزی استان بوشهر افزود: در راستای راه‌اندازی بازارچه‌های جدید برای صادرات گوجه فرنگی استان بوشهر در کشورهای همسایه از جمله روسیه، قطر، پاکستان، افغانستان، عراق،

سوریه و دیگر کشورها پیگیری هایی با هدف بازاریابی برای فروش توسط اتاق بازرگانی، تولید کنندگان و تجار و بازرگانان صورت میگیرد.

وی بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهرتولید گوجه فرنگی خارج از فصل است که در این بخش امسال ۱۱ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی برای کشت این محصول اختصاص پیدا کرده است. 

زرین فر یادآور شد: تولید نشا گوجه فرنگی استان بوشهر دارای رتبه برتر درکشور است و بر اساس تقویم کشت گوجه فرنگی این محصول در مدت چهار ماه از مرداد ماه تا آبان در اراضی کشت و برداشت آن نیز از اواسط آبان آغاز

می‌شود و تا اردیبهشت سال بعد ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: پیش بینی تولید گوجه فرنگی امسال در استان بوشهر بیش از ۶۰۰ هزار تن است.

وی اظهار کرد: سال زراعی گذشته  نیز۱۳۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی استان بوشهر به خارج از کشور صادر شد.

زرین‌فر بیان کرد: علاوه بر پیش بینی خرید توافقی محصول گوجه فرنگی از کشاورزان از سوی تعاون روستایی فعال شدن تشکل‌های کشاورزی و برنامه‌ریزی برای حمل و نقل این محصول در زمان برداشت مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی یادآورشد: اکنون سه کارخانه فراوری محصول گوجه در استان فعال است که سالانه ۲۰ درصد تولید گوجه فرنگی استان بوشهر توسط این واحدها فرآوردی و تبدیل به محصولات دیگر می‌شود.

۷۲۱۲/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.