فرامرز رستگاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح استمرار کشت محصول سیب زمینی در هفت شهرستان جنوب کرمان آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد.
وی تصریح کرد: طبق برآورد کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی از این میزان سطح زیر کشت سیب زمینی 140 هزار و 800 تن محصول برداشت می شود که تاثیر زیادی در زمینه ثبات قیمت ها و برطرف کردن نیاز داخلی این محصول دارد.
این کارشناس کشاورزی بیان کرد: کشاورزان با توجه به برنامه کاشت و تولید پاییزه در سایر استان ها و ذخیره سازی طبق برنامه ابلاغی و تقویم زراعی کاشت از کشت بیش از برنامه خودداری کنند.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: با توجه به پیش بینی های هواشناسی و قابل پیش بینی بودن افت دما در زمستان توصیه می شود از کاشت دیرهنگام و تاخیری سیب زمینی حداکثر تا پایان مهرماه خودداری شود.
وی افزود: کشاورزان با توسعه آبیاری تحت فشار، توسعه استفاده از کودهای حیوانی، تغذیه متعادل با کودهای شیمیایی را در راستای تولید محصول سالم گام بردارند.
رستگاری با بیان اینکه کشاورزان در تامین و خرید غده سیب زمینی از سایر استان ها دقت کنند گفت: این خرید باید از افراد حقیقی و حقوقی شناخته شده و مناطق عاری از آلودگی تهیه و در زمان تحویل حتما فاکتور فروش را از فروشنده دریافت کنند.
سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تولید می شود.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب را زیر پوشش دارد.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.