فرماندار گناوه روز دوشنبه در جلسه کارگروه توسعه گلخانه ها گفت: بنا به تاکید استاندار بوشهر احداث و توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در دستور کار این شهرستان قرار گرفته و برنامه‌ریزی های لازم برای جذب و حمایت سرمایه‌گذاران در این عرصه با برگزاری نشست های متعدد بعمل آمده است.

سیدعلی پاک نژاد افزود: جدا از سهمیه ۵ هکتاری انفرادی در سال ۹۸، به میزان ۷۰ هکتار در روستای محمدی و  ۵۰ هکتار در گوابین برای ایجاد شهرک های گلخانه‌ای به صورت متمرکز و تجمیعی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: یک سرمایه‌گذار درگناوه آمادگی خود را برای احداث شهرک گلخانه‌ای به مساحت ۱۶ هکتار با استفاده از آب دریا  اعلام کرده است.

فرماندار گناوه  اظهار داشت: احداث دو شهرک شیلاتی در روستاهای جزیره‌های شمالی و جنوبی و رودشور مصوب شده که در زمان حاضر عملیات اجرایی در منطقه رودشور با مشارکت سرمایه‌گذاران آغاز شده است.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: احداث شهرک‌های گلخانه‌ای در برنامه کاری این مدیریت  قرار گرفته و  در سال ۹۵ قراردادی با شرکت مهندسی مشاور در کشت پایدار بصورت مشارکتی با محوریت مطالعه آمایش، استعداد سنجی و مکان یابی منعقد شد.

محسن شریفی شایگان افزود: در اجرای طرح مطالعه ۷۱ نقطه معرفی و در ستاد راهبردی استان ارایه که ۶ نقطه به عنوان طرح بارز مصوب شد.

وی گفت: برای تامین آب این نقاط سه نقطه از طریق آب‌های نامتعارف دریا و سه نقطه در شهرستان های دشتی و دشتستان از آب‌های سطحی باید فراهم شود که مجوز و تخصیص آن در کمیته برنامه ریزی استان بوشهر گرفته شد.

وی اظهار داشت: در شهرستان گناوه مجوز  ۱۳۲ هکتار برای بهره‌برداری از آب دریا  اخذ که مطالعات امکان سنجی آن به همراه ۳ نقطه دیگر شروع شده است.

شریفی شایگان گفت: عمده اهداف راه‌اندازی این شهرک‌ها صادارات است که طبق برنامه ریزی های به عمل آمده  علاوه بر سازه‌های گلخانه‌ای، صنایع جانبی، واحد بسته بندی و سالن‌های کنترل کیفیت محصول بعد از تولید نیز در این مراکز پیش‌بینی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: پنجمین جلسه کارگروه  توسعه گلخانه‌ها با دستور کار بررسی درخواست یک سرمایه‌گذار و پیگیری مصوبه‌های قبلی برگزار شده است.

امان الله حیدری افزود: نشست‌های کارگروه توسعه گلخانه بصورت مستمر تداوم دارد و از سرمایه‌گذارانی که در این عرصه قصد فعالیت دارند حمایت و پشتیبانی خواهد شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

۶۱۶۴/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.