نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر روز دوشنبه در همایش تقدیر از تولیدکنندگان و واحدهای صنفی منصف استان گفت: بازار در استان بوشهر قدمت فوق‌العاده‌ای دارد و یکی از صادق‌ترین حوزه‌های اقتصادی و بازارهای ایران لقب گرفته است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بازاریان بوشهر هم در فراز و نشیب‌های انقلاب و هم در دفاع مقدس به کمک نظام جمهوری اسلامی آمدند و این مایه افتخار استان است که بازار ما خدمتگزار قشر محروم و خدمتگزار اسلام و انقلاب است.

وی ادامه داد: وقتی یک ابر قدرت به تحریم اقتصادی روی می‌آورد یعنی در تهاجم فرهنگی، حمله‌های نظامی، تروریستی، سیاسی و تحریم علمی موفق نبوده است.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: در تحریم اقتصادی هیچ کشوری برنده نیست و یک معامله باخت-باخت است زیرا در این تحریم‌ها کشور مهاجم هم بازار خود را از دست می‌دهد.

صفایی بوشهری ادامه داد: اکنون آمریکا و اروپا هم دچار تورم شده‌اند و این نشان‌دهنده موفقیت ایران در همه عرصه‌های مقاومت است.

وی گفت: باید به جای فروش نفت خام که یک سرمایه است، از آن مواد و کالاهایی در کشور تولید کنیم و خودکفا شویم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: اگر بتوانیم در داخل کشور تولیدات نفتی را ایجاد کنیم هم اشتغال ایجاد و هم باعث توسعه و پیشرفت مملکت می‌شود.

وی بیان کرد: یک راه دیگر تجارت با کشورهایی مثل روسیه، چین، افغانستان، قطر، عراق و لبنان است که تحریم هستند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: در یک جامعه انقلابی بازار مطلوب یکی از آرمان‌هایی است که در افکار بازاریان و اصناف و افکار عمومی و اقشار مختلف جامعه رقم می‌خورد.

سردار علی رزمجو افزود: مردم انتظارات و مایحتاج روزانه خود را از بازار مطالبه می‌کنند و انتظار آنها برای این مطالبات یک پاسخ همراه با کیفیت و قیمت متعادل است.

وی ادامه داد: تحقق این آرمان مستلزم وجود شرایط گوناگونی از جمله امر به معروف و نهی از منکر است.

رزمجو اظهارداشت: همچنین امر به معروف و نهی از منکر باعث رونق تولید همراه با کیفیت می‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان بوشهر ادامه داد: آخرین حلقه‌ای که اکثریت مردم در چرخه مسائل اقتصادی با آن ارتباط برقرار می‌کنند کسبه و بازاریان هستند.

مصطفی گراشی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی جامعه، اصناف کشور و بوشهر در حال تلاش برای عرضه مایحتاج مردم با قیمت مناسب هستند.

وی بیان کرد: اصناف و بازاریان از نادرترین گروه‌هایی هستند که همواره در کنار نظام جمهوری اسلامی بوده و مشکلی ایجاد نکرده‌اند.

گراشی ادامه داد: امروزه همه مایحتاج مردم در بازار فراهم است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

۷۲۰۸/۶۰۴۳ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.