معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در تاریخ ۱۴۰۰ ساله اسلام هر  جا که هنر قرین ارزش ها شده به نفوذ، پایایی و مانایی اعتقادها کمک کرده است و نمونه آن مداحی‌های اهل بیت (ع) که از صدههای قبل  باهنرهای شعر و بیان موضوع نزدیک و تا امروز ماندگار شده است.

مجید خورشیدی یکشنبه شب در بازدید از نمایشگاه "تن پوش های عاشورایی" در بوشهر افزود: همچنین نیاز بود به در زمینه پوشش عزاداران نیز اتفاقاتی بیفتد که با سرپنجه هنرمند طراحی "آمنه فروردین این مهم رخ داد و امیدواریم این کارهای زیبا تبدیل به فرهنگ عمومی مصرف شود.

وی اضافه کرد: امیدوار روزی هستیم که شاهد پوشش عفیفانه و حجاب کامل و برتر بانوان که چادر است بدون رنگ مشکی باشیم زیرا تحمل این رنگ برای بانوان سخت است و باید آفرین گفت به زنانی که در این هوای گرم چادر مشکی را همچنان سر می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: با توجه به اینکه تاکیدی بر مشکی بودن حجاب نبوده و در اثر عرف ایجاد شده امیدواریم این عرف نیز تغییر و بانوان بتوانند در عین حجاب برتر با چادرهای برخوردار از  رنگ هایی با قابلیت سازگاری بیشتر با هوای گرم به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کمک کنند.

خورشیدی گفت: در بخش پوشش کودکان نیز نیاز است که جنبه های زیباشناختی در لباس بکار رود ور در این حوزه باید همت و تلاش بیشتری شود تا کودکان از امروز جذب و جلب معارف دینی و مذهبی شوند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: ظرفیت ماه‌های محرم و صفر از رویکردهای متعدد بی نظیر بویژه از نوع نگاه هنری است.

امید پارسایی فر افزود: بر هنرمندان متعهد و متخصص ما واجب است تا از این فرصت استثنایی برای بیان ارزش های دینی و معرفتی استفاده کنند.

وی بیان کرد: یکی از نگاه‌های خیلی مهم در عرصه هنر عاشورایی مراسم عزاداری است که در این آیین به برکت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) حضور پرفروغی دارند.

پارسایی فر گفت: آمنه فروردین هنرمند برجسته طراحی لباس با همراهی موسسه نیمدری سبز حرکتی برای تهیه پوشش عزاداران حضرت ابا عبدالله صورت گرفته و از آنجایی که رویکرد هنری در این حرکت طراحی لباس وجود داشت نگارخانه سوره حوزه هنری استان بوشهر این حرکت را میزبانی کرد.

وی یادآور شد: این حرکت به عنوان یک آغاز برای تقویت روند هنر عاشورایی از منظر پوشش با رعایت به نگاه عفاف و حجاب است که از معیارهای مهم تمدن نوین ایران اسلامی در طول تاریخ است.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: خوب است که سایر اقشار نیز متناسب با این ایام آثاری را تولید کنند که در آن نشانه های سوگواری و عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دیده شود.

پارسایی فر بیان کرد: در این زمینه حوزه هنری استان بوشهر نیز آماده هرگونه همکاری برای بزرگداشت این ماه است.

نمایشگاه "تن پوش های عاشورایی" با دبیری موسسه نیمدری سبز از دهم الی چهاردهم شهریور ماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر ساعت ۹ الی ۱۲ و ۱۸ الی ۲۱ در نگارخانه سوره میزبان بازدید کنندگان است.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.