اصغر بیات روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مربیان، والدین، مدرسان دانشگاه ها در همه دوره های تحصیلی، دانشجویان، پژوهشگران، صاحبنطران و کارشناسان در استان زنجان می توانند قالب های اثری خود را به دبیرخانه نخستین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی دوره پیش دبستانی ارسال کنند.
وی تاکید کرد: این آثار می تواند مقاله، فیلم کوتاه، قصه گویی، عکس، آواها و نواهای بومی – محلی و دکلمه خوانی باشد.
معاون پیش دبستانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، محورهای این همایش را هویت، رشد و تعالی همه جانبه اوان کودکی، عناصر هویت و فرایند هویت یابی در کودکان دروه پیش دبستانی در بستر فرهنگ اسلامی – ایرانی، بررسی آسیب شناسی وضعیت موجود هویت و فرایند هویت یابی کودکان ایران اسلامی در آموزش و پرورش پیش دبستانی برشمرد.
بیات، نقش بسترها و فرایندهای اجتماعی در هویت و فرایند هویت یابی کودکان (خانواده، مدرسه، همسالان و جامعه) بازنمایی هویت اسلامی – ایرانی کودکان پیش دبستانی در رسانه ها، سینما و فناوری های دیجیتال ارتباطی و اطلاعاتی، نقش معارف و متون دینی در هویت یابی کودکان و انواع هویت کودکان و نحوه بازنمایی آن در الگوی هویت اسلامی – ایرانی با توجه به اسناد بالادستی آموزش و پرورش را از دیگر محورهای نخستین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی دوره پیش دبستانی بیان کرد.
وی ادامه داد: دیگر محورهای این همایش، نقش هنر و ادبیات(شعر و داستان) در فرایند هویت یابی کودکان، راهکارهای اجرایی برای کمک به شکل گیری و تقویت هویت اسلامی - ایرانی کودکان، شناسایی موانع هویت یابی کودکان دوره پیش دبستانی و سایر موضوع های مرتبط با عنوان همایش با تاکید بر مدل اجرایی و الگوهای عملیاتی متناسب با محورهاست.
معاون پیش دبستانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد: با توجه به اینکه همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی دوره پیش دبستانی برای نخستین بار در کشور اجرا خواهد شد، انتظار می رود عموم صاحبنظران این استان نسبت به ارسال آثار به دبیرخانه آن تا پنجم مهر امسال اهتمام جدی داشته باشند.
بیات، نشانی دبیرخانه نخستین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی دوره پیش دبستانی برای ارسال آثار را، http://www.hkiip97.ir بیان کرد.
به گزارش ایرنا، این همایش در 30 آبان و اول آذر امسال برگزار خواهد شد.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.