سردار علی رزمجو روز شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر افزود: امروز بعد از گذشت ۴۰ سال از عمر انلاب اسلامی در بخش‌هایی آنچه که مطالبه و حق مردم است رعایت نمی‌شود.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر اضافه کرد: ما به دنبال جوسازی منفی نیستیم اما این مطالبه‌گری در سطح کشور است و در هر حوزه‌ای که باشد مردم این حق را دارند.

رزمجو اظهار داشت:  امر به معروف و نهی از منکر مخصوص قشر خاصی نیست و همه مردم را شامل می‌شود، نظارت همگانی بر امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و سازمان ها و نهادها، در خانواده و دیگر اقشار جامعه باید وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: نظارت همگانی از طرف جامعه جزو ذات امر به معروف و نهی از منکر است و مربوط به یک طیف خاصی نیست اگر این فرهنگ در جامعه باشد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

دبیرستاد امربه معروف و نهی از منکر استان بوشهراضافه کرد: امروز به واسطه فضای مجازی و برخی ناهنجاری‌ها اعتقادهای مذهبی و بکر حتی در روستاها نیز خدشه دار شده است در همین ارتباط باید قشرهای مختلف مردم با نظارت همگانی معروف‌ها را پررنگ و منکرها را کم‌رنگ کنند.

 رزمجو  ادامه داد: با توجه به ناهنجاری‌های اجتماعی موجود در سطح جامعه رسانه‌ها باید بر مسائل مهم فلسفه قیام عاشورا و ترویج امربه معروف و نهی از منکر و تبیبن و تطبیق آن با ارزش‌های انقلاب و شرایطی که در ۴۰ سال گذشته پشت سرگذاشته‌ایم با دلیل و استناد این ناهنجاری‌ها را کم رنگ کنند.

  وی بیان کرد: امروز منازل مبله، سواحل، آوازها، رقص‌ها و مسائل دیگر از جمله ناهنجاری‌های اجتماعی است که با آن روبرو هستیم و رسانه‌ها باید با قلم، زبان، فیلم به صورت مستند نسبت به کاهش این ناهنجاری‌های اجتماعی عکس العمل نشان دهند.

وی تاکید کرد: اگر مردم به این معروف‌ها توجه داشته باشند منکرها کمرنگ می‌شود.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر بیان کرد: با توجه به تلاش دشمن برای ضربه زدن به جوانان به‌عنوان سرمایه‌های نظام از طریق ترویج ضد فرهنگ‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی باید تلاش شود با فرهنگ‌سازی درست جوانان را به سمت و سوی معروف‌ها هدایت شوند.

رزمجو با اشاره به شعار سال تاکید کرد: اگر روی کیفیت کالاهای ایرانی تعصب داشته باشیم و برای تولید با کیفیت برنامه ریزی کنیم زمینه رونق تولید که یک معروف به شمار می‌رود، می‌رسیم.

وی بیان کرد: شعارسال در همه امور کشور ساری و جاری است و اگر تنها به همین موضوع توجه کنیم در خیلی از موارد مشکلی نخواهیم داشت.

رزمجوگفت: ایران کشوری جوان است و امروز مخاطبان برنامه های دشمن نیز همین قشر هستند به همین دلیل در پایگاه‌های مقاومت و کانون‌های فرهنگی برای استفاده از فکر جوانان از این ظرفیت‌ها استفاده شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه آینده این کشور از آن جوانان است به همین دلیل مخاطب اصلی برنامه‌های ما نیز جوانان هستند.

رزمجو یادآور شد: امروز یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی بیکاری است و اگر این معضل برطرف شود ریشه‌های بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی یادآورشد: یکی از موضوعات مهم مطرح در فسلفه قیام عاشورا بحث امربه معروف و نهی از منکر است که این دو فریضه الهی در زمان پیروزی انقلاب در سطح‌های مختلف کشور در ابعاد و عرصه‌های مختلف احیا شد.

رزمجو ادامه داد: تبیین و ترویج فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر با استفاده از فضای معنوی دهه محرم، تقویت نگرش آحاد جامعه نسبت به این دو فریضه الهی، ارائه الگوهای موفق و ترویج منویات رهبر معظم انقلاب در راستای امربه معروف و نهی از منکر از مهمترین هدفهای هفته امربه معروف و نهی از منکر است.

وی بیان کرد: در این مدت ۳۹۲ برنامه به این مناسبت اجرا می‌شود که ۳۸ برنامه مربوط به صدا و سیما، ۵۴ مورد که برابر ۳۴۸ نفر روز است مربوط به بازرسی از دستگاه‌های اجرایی است.

رزمجو اضافه کرد: شعار محوری هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر "نهضت حسینی مطالبه‌گری و مسئولیت اجتماعی است" که براین اساس برنامه‌ها پیش بینی شده است.

هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر از روز یکشنبه ۱۰ شهریور ماه آغاز و تا روز شنبه ۱۶ شهریورماه ادامه دارد.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.