مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بوشهر گفت: برقراری معافیت ۲۰ درصدی سود بازرگانی بوشهر نشان داد توجه دولت برای رونق تولید تنها در حد شعار نیست و این جدیت در جامعه مشهود است.

حسین نامور روز سه شنبه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در نشست با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز بوشهر افزود: در این شرایط خاص اقتصادی که دشمن تلاش می‌کند کارآمدی نظام را زیر سوال ببرد این اقدام و تلاش دولت نشان داد دشمن در اجرای سیاست‌های تحریمی خود در ایران شکست خورده است.

وی بیان کرد: همه مسئولان ارشد استان و کشور به صورت مشترک به دنبال بازگرداندن رونق و روزهای اوج و پردرآمدی به استان بوشهر هستند و بازگردان دوباره معافیت ۲۰درصدی سود بازرگانی گواهی براین مدعاست و اطلاع رسانی این توفیق‌ها به جامعه برعهده رسانه‌هاست.

نامور ادامه داد: مردم و حتی کسانی که در این عرصه کار می‌کنند منطقه ویژه اقتصادی بوشهر  را خوب نمی‌شناسند و تصور می‌کنند منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با مابقی منطقه‌های ویژه تفاوت دارد این درحالی است که همه منطقه‌های ویژه با یک قانون اداره می‌شوند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: این منطقه‌ها می‌توانند به اقتصاد، تولید و اشتغال کمک کنند و با توجه به معافیت‌های موجود و اقبال سرمایه‌گذاران انتظار می‌رود روند سرمایه‌گذاری در این بخش در استان افزایش یابد.

نامور اظهارداشت: منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با یکهزار و ۸۸۰ هکتار وسعت علاوه بر خشکی مجاور دریاست و این مزیت این منطقه را از سایر منطقه‌های اقتصادی دیگر مجزا کرده است.

وی ادامه داد:  با پرداخت تسهیلات رونق تولید و اشتغال‌زایی شمار واحدهای تولیدی فعال در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از ۳۵ به ۶۵ واحد رسیده و تلاش می‌شود به ۱۰۰ واحد افزایش یابد.

نامور بیان کرد: با بازگرداندن رونق تولید و فعالیت به منطقه ویژه اقتصادی اشتغال موجود در این منطقه نیز از ۸۵۷ نفر به هزار و ۶۲ نفر افزایش یافته است.

نامور اضافه کرد: همچنین با فعالیت دوباره منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ۱۳ تا ۱۴ واحد تولیدی راکد در این منطقه بار دیگر احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر سه واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در حال تکمیل هستند و انتظار می‌رود هرکدام از این واحدها ۱۰۰ تا ۱۵۰ فرصت شغلی را تا پایان سال ایجاد کنند  این امر بیانگر این است که منطقه ویژه اقتصادی بوشهر مزیت خوبی برای اشتغال دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: با اعمال معافیت ۲۰ درصد سود بازرگانی برای بوشهر با توجه به سرمایه‌گذاری‌ها و انبارهایی که در این منطقه وجود دارد امیدواری زیادی ایجاد کرده به گونه‌ای که در همین مدت کم کانتینرهای خالی شرکت‌های کشتیرانی وارد منطقه، دپو و تخلیه می‌شود.

نامور اضافه کرد: همچنین کمیسیون ماده یک ۲۰۰ قلم استثناءهای کالاهایی که برای بوشهر وجود داشت برداشت و براساس این مصوبه کالاهای از مبدا بندر جبل علی امارات به مقصد بنادر استان بوشهر نیز مشمول ۲۰ درصد تخفیف سود بازرگانی می‌شوند.

وی ادامه داد: ۲۰ درصد معافیت سود بازرگانی معافیت جدیدی نیست که دولت بخواهد تصویب کند این معافیت وجود داشت اما براساس یک سری تفسیرهایی با مشکل مواجه شده بود که با حضور و پیگیری مدیریت ارشد استان و همراهی مناسب گمرک ایران در کمیسیون ماده ۱ این مصوبه اصلاح و دوباره تصویب شد و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر رونقی دوباره یافت.

نامور گفت: براین اساس همه سرمایه‌گذارانی که تخلیه و بارگیری کانتیر و بار دارند می‌توانند مبدا و مقصد خود را منطقه ویژه اقتصادی بوشهر قرار دهند و از معافیت‌ها استفاده کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی زیادتری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر وجود دارد اعمال یک سری معافیت‌های ویژه‌ای هم در این منطقه اعمال می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: در این منطقه که زمانی یاس و ناامیدی حاکم بود با تصویب ۲۰ درصد معافیت سود بازرگانی دوباره فعال شد و یک حرکت جمعی در آن در حال اتفاق است.

نامور افزود: تولید نیازمند نقدینگی است هرچند بانک‌ها تاکنون در زمینه پرداخت تسهیلات همکاری داشته‌اند اما باید ریسک‌پذیری بیشتری داشته باشند تا با حمایت آنها واحدهای تولیدی رونق و زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتری فراهم شود.

وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده منطقه ویژه اقتصادی بوشهر امکان توسعه تا ۲هزار و  ۷۰۰ هکتار در سمت شمال این جاده را دارد.

نامور گفت: کاربری تعریف شده برای شمال منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بیشتر صنایع هایتک است و تلاش می‌شود با توجه به حفظ محیط زیست و تغییر اکوسیستم گردشگری ایجاد شود تا به این وسیله به فضای شهری بوشهر کمک شود.

ویر تاکید کرد: این دستاورد مهم برای رونق اقتصادی استان بوشهر نشان داد هر زمان مدیران ارشد استان وارد عرصه شوند موثرتر است و بهتر می‌توان در احقاق حق استان موفق باشیم.

نامور گفت: برخلاف همه سیاه‌نمایی ها آمارها در خصوص سرمایه‌گذاری‌ها رونق و حرکت روبه رشد کشور را نشان می‌دهد که باید به مردم اطلاع رسانی شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزود: پویایی و زنده ماندن جامعه به وجود خبرنگاران است و آن چیزی که باعث ماندگاری خبرنگاران می‌شود صداقت و راستگویی آنهاست که قریب به اتفاق آنان بی طرفانه و حرفه‌ای خود کار می‌کنند.

نامور با تاکید براینکه صداقت خبرنگاران باعث شده مردم نسبت به آنان نگاه مانوسی داشته باشند گفت: خبرنگاران بسیاری از ناملایمات اجتماعی را  انعکاس و سخت‌ترین کارها درسخت‌ترین حوادث را خبرنگاران گزارش می‌دهند.

معاون سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: این منطقه بعد از سه سال و اندی رکود کامل با چراغ سبزی که گمرک درزمینه معافیت ۲۰ درصدی سود بازرگانی نشان داد رونقی دوباره یافت.

اکبر صابری افزود: با توجه به برقراری معافیت ۲۰ درصدی سود بازرگانی سرمایه گذاران زیادی برای  انتقال بارکانتیترهای خود روزانه ۲۵ تا ۴۰ کانتیر خالی وارد منطقه می‌کنند که در این مدت بی‌سابقه بوده است.

وی اضافه کرد: زمانی پرداخت حقوق کارکنان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر سوژه رسانه‌ها بود که با حمایت استاندار بوشهر رکود از ابتدای سال ۹۸ از این منطقه برچیده و رونق خوبی را شاهد هستیم.

صابری درباره  سرمایه‌گذاران خارجی گفت: بطور تقریبی ۱۴ تا ۱۵ گروه سرمایه‌گذار و هیات خارجی اقتصادی از منطقه بازدید کردند اما هیچ کدام به دلیل شرایط تحریم و سایر مسائل دیگر منتج به سرمایه‌گذاری در این منطقه نشد.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.