مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به پیشرفت مطلوب پروژه راه آهن، گفت: اخیرا استاندار محترم جلسه ای با دکتر نوبخت و معاون وزیر راه و شهرسازی داشته و طی توافقات صورت گرفته قرار شده در سال جاری تخصیص 100 درصدی به این پروژه داده شود.

 

به گزارش ایسنا منطقه بوشهر، فرزاد رستمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: طول کل راه های استان 4 هزار و 434 کیلومتر شامل 679 کیلومتر بزرگراه، 565 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 345 کیلومتر راه روستایی و 845 کیلومتر راه فرعی است.

 

وی با بیان اینکه مجموعا 516 کیلومتر راه در دست ساخت است، افزود: 342 کیلومتر پروژه بزرگراهی، 101 کیلومتر راه اصلی، 30 کیلومتر راه روستایی و 45 کیلومتر راه فرعی در دست اجرا داریم، که ان شالله بخشی در سال جاری و مابقی در سال های آتی به بهره برداری خواهد رسید.

 

مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر از افتتاح پروژه‌های راهسازی در هفته دولت خبر داد و گفت: بیش از ۲۵ کیلومتر طرح راهسازی با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان در محورهای مواصلاتی استان بوشهر برای افتتاح در هفته دولت آماده شده است.

 

رستمی تصریح کرد: در این هفته محورهای مواصلاتی دهرود به تنگ ارم به طول 14 کیلومتر، پروژه بهسازی و اصلاح مسیر بوشکان به کلمه در راستای حذف نقاط حادثه‌خیز و فاز اول بهسازی تقاطع غیرهم‌سطح برازجان از سمت شیراز و جاده کلمه به فاریاب افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین کتابخانه عمومی بهمنی، پایگاه سلامت منطقه رایانی بوشهر، و سالن ورزشی تنگک دو از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح در هفته دولت بوده و 345 واحد مسکن مهر، 12 واحد تجاری مسکن مهر در صلح آباد و درمانگاه شهر خورموج نیز به بهره برداری خواهند رسید.

 

قول تخصیص 100 درصدی به پروژه راه آهن بوشهر

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به اینکه پروژه راه آهن از پیشرفت مطلوبی برخوردار است، بیان کرد: در خصوص راه آهن بوشهر-شیراز اخیرا استاندار محترم جلسه ای با دکتر نوبخت و همچنین دکتر خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی داشته اند و طی توافقات صورت گرفته قرار شده در سال جاری تخصیص 100 درصدی به این پروژه داده شود و با توجه به پیمانکار خوب این پروژه، با تخصیص اعتبار عملیات ساخت تونل و ابنیه فنی آغاز خواهد شد.

 

فرزاد رستمی تاکید کرد: اعتبار طرح راه آهن از محل قانون بودجه است و احتمالا از اوراق مشارکت نیز به آن اضافه شود که امید داریم این اعتبار به حدود 80 تا 90 میلیارد تومان برسد، ضمن اینکه بحث فاینانس مسیر برای قطعات دیگر نیز در حال پیگیری است.

 

وی خاطرنشان کرد: به دلیل ترافیک بالای حد فاصل بوشهر-دلوار و خصوصا تردد خودروهای شوتی در این مسیر تصادفات زیادی داشته ایم که طی برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت اقداماتی انجام شده که از این جمله نصب علائم و سرعت‌گیر، ایمن سازی و آشکارسازی مسیر، و تبدیل ورودی شهر دلوار به چهارخطه است.

 

افتتاح شده است تاکنون 31 هزار و 657 واحد مسکن مهر 

 

مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر عنوان کرد: تاکنون بیش از 10 کیلومتر از راه ریز-سرچشمه-باغان در شهرستان جم -با طول 31 کیلومتر- آسفالت شده است که تنها روستای بالای 50 خانوار استان به نام «سرچشمه» در شهرستان جم که فاقد راه آسفالت بوده با تکمیل این مسیر از راه آسفالتی برخوردار خواهد شد.

 

رستمی یادآور شد: با افتتاح این مسیر در آینده نزدیک، مسیر بخش ریز شهرستان جم به مرکز استان حدود 60 کیلومتر کوتاه تر خواهد شد.

 

وی با اشاره به وضعیت پروژه مسکن مهر گفت: کل مسکن مهر استان، 34 هزار و 715 واحد بوده است که تاکنون 31 هزار و 657 واحد افتتاح شده و 2 هزار مسکن نیز در سال جاری افتتاح خواهد شد، مابقی مساکن یا مشکل حقوقی دارند و یا خودمالک هستند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.