در مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی راه‌آهن سبزوار آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار،  معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: روند اجرایی این طرح از ابتدای سال‌جاری آغاز و درحال حاضر بخش زیرساختی آن فعال و تملک اراضی انجام گرفته شده است.

خیرالله خادمی عنوان کرد: گام نخست عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن سبزوار، روسازی و زیرسازی مسیر ریلی در کمتر از 2 سال است. در سفر سال گذشته رئیس‌جمهوری یک‌هزار میلیارد ریال برای مسیر راه آهن سبزوار تصویب شد و از ردیف اعتباری پیوست قانون بودجه 265 میلیارد ریال برای این طرح در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به ایستگاه راه‌آهن افزود: ایستگاه مسافربری راه‌آهن سبزوار در زمینی به مساحت 36 هکتار با زیربنای 6 هزار متر مربع احداث می شود.

خادمی خاطر نشان‌کرد: پس از اتصال شهرستان سبزوار به شبکه ریلی، ادامه آن به‌عنوان کنارگذر ریلی به سمت ریل بندر عباس - بافق و مشهد و به شبکه ریلی شمال و جنوب کشور متصل خواهد شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: بعد از دو دهه انتظار مردم سبزوار آغاز عملیات ایستگاه راه‌آهن سبزوار برگزار شد.

حسین مقصودی افزود: امیدوارم خارج از زمان مقرر شده بتوانیم راه‌آهن را راه‌اندازی کنیم و تا قبل فجر ۹۸ شاهد افتتاحیه راه‌آهن سبزوار باشیم. سبزوار با قدمت ۷ هزار ساله باید خیلی زودتر به شبکه راه‌آهن دسترسی پیدا می‌کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.