سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: این پایگاه‌های انتخاب رشته از ۱۷ تا ۲۵ مردادماه فعال هستند و با ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره فردی و گروهی به دانش آموزان و خانواده‌ها کار انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی داوطلبان را برعهده دارند.

غلامحسین حسینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال برای انجام انتخاب رشته داوطلبان ۷۰ مشاور و ۵۳ نفر عوامل اجرایی در مراکز و هسته‌های مشاوره شهرستان‌ها و مناطق مستقر هستند.

وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی‌ها امسال فرزندان آموزش و پرورش استان بوشهر از تخفیف ۵۰ درصدی و  فرزندان خانواده‌های ایثارگران و دانش‌آموزان مناطق محروم نیز مورد حمایت آموزش و پرورش قرار می‌گیرند.

حسینی اضافه کرد: امسال پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور با اولویت در مراکز و هسته‌های مشاوره آموزش و پرورش برپا شده و از مشاوران با تجربه، دوره دیده در زمینه تحصیلی و کنکور و انتخاب رشته دانشگاهی بهره می‌گیریم.

وی بیان کرد: سریال‌های انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش کشور تهیه شده و به صورت رایگان در اختیار همه پایگاه‌های انتخاب رشته قرار می‌گیرد و به هر اندازه که مورد نیاز دانش آموزان باشد به شهرستان‌ها و مناطق ارسال می‌شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: انتخاب رشته دانشگاهی یعنی انتخاب رشته شغلی و تعیین مسیر زندگی به همین دلیل توصیه می‌شود داوطلبان انتخاب رشته برای اطمینان بیشتر و انتخابی علمی و مطلوب‌تر به پایگاه‌های آموزش و پرورش مراجعه کنند.

حسینی افزود: دانش آموزان رشته‌های تحصیلی و دانشگاه‌ها را بر اساس علاقه و رتبه علمی خود اولویت‌بندی کنند و خانواده‌ها هم نسبت به ایجاد فضای امن همراه با آرامش و علاقه‌مندی فرزندان خود را در اولویت قرار دهند و از گزینه اجباز پرهیز کنند

وی گفت: دانش آموزان می‌بایست نگاهی واقع بینانه و ایده‌آل در انتخاب رشته داشته باشند و با در نظر گرفتن توانمندی‌ها خود و استفاده از خدمات مشاوره ای دست به انتخاب رشته بزنند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان از خانواده ها و دانش آموزان خواست بهتر است در اولین روزهای شروع انتخاب رشته در پایگاه‌های آموزش و پرورش حاضر شوند و کار خود را به روز آخر موکول نکنند.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.