سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر از برگزاری اجلاس نماز در استان بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا و برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این اجلاس، کارگروه‌های تخصصی اجلاس نماز در استان بوشهر تشکیل می‌شود.
به گزارش ایسنا منطقه بوشهر، حسن ابراهیمی در جلسه شورای اقامه نماز استان بوشهر با اشاره به نقش مهم اقامه نماز در کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: تقویت بنیه دینی که سرآغاز آن اقامه نماز است سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در جوانان و نوجوانان می‌شود که باید فرهنگ اقامه نماز جماعت بیش از پیش گسترش یابد.
وی تقویت باورهای دینی و ایمان را سبب افزایش روحیه شجاعت در جوانان و نوجوانان دانست و تاکید کرد: تقویت باورهای دینی سبب ایجاد روحیه شجاعت در افراد می‌شود چرا که اگر امروز با قدرت مقابل زورگویی‌های آمریکا می‌ایستیم به دلیل قدرت ایمان است.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر تضعیف باورهای دینی جوانان و خانواده‌ها را از اهداف و ترفندهای دشمنان دانست و تاکید کرد: دشمنان نقطه قوت شجاعت و اقتدار جوانان را شناسایی کرده‌اند و به دنبال تضعیف باورها و اعتقادات دینی مردم به ویژه در بین نسل جوان هستند.
ابراهیمی تعطیلی ادارات قبل از اقامه نماز را یادگاری شهید رجایی دانست و تاکید کرد: غفلت برخی از مدیران به امر اقامه نماز موضوع غیرقابل پذیرشی است که باید در این عرصه آسیب شناسی لازم صورت بگیرد.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت تصریح کرد: حضور مدیران در آیین نماز جماعت ادارات امری مهم و ضروری است که یکی از عوامل مهم عدم حضور پررنگ جوانان و سایر اقشار مردم در نماز جماعت گاها ناشی از عملکرد و رفتار ضعیف متولیات ذیربط است که این مشکل باید با جدیت رفع شود.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر با تاکید بر تشکیل منظم جلسه شورای اقامه نماز از برگزاری اجلاس نماز در استان خبر داد و بیان کرد: به منظور هرچه برگزاری باشکوه‌تر این اجلاس، کارگروه‌های تخصصی اجلاس نماز در استان بوشهر تشکیل می‌شود.
حسن ابراهیمی برنامه‌ریزی و همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر برای برپایی اجلاس نماز را مورد تاکید قرار داد و افزود: شورای اقامه نماز استان بوشهر نیز چشم‌انداز و برنامه‌های امسال را تنظیم و اعلام نماید.
وی تاکید کرد: نسبت به تامین اعتبارت لازم برای هرچه پربارتر برگزار شدن اجلاس اقامه نماز در استان بوشهر اقدام شود.
حمایت از پژوهش‌های مرتبط با موضوع نماز در اولویت قرار بگیرد
دبیر شورای اقامه نماز استان بوشهر با اشاره به عملکرد اجلاس استانی و شهرستانی نماز خاطرنشان کرد: حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در نماز جماعت ادارات و ترغیب کارکنان برای حضور پرشور در برپایی نماز جماعت امری مهم و ضروری است.
حجت‌الاسلام عباس خشنود با اشاره به وضعیت نامطلوب نمازخانه برخی ادارات بر حل این مشکل تاکید کرد و افزود: امسال اجلاس نماز به صورت استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.
وی آسیب شناسی وضعیت موجود نماز در ادارات، مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی و پژوهش‌های مرتبط با موضوع نماز باید در اولویت قرار بگیرد.
دبیر شورای اقامه نماز استان بوشهر با تاکید بر آسیب شناسی عدم حضور برخی از جوانان و دانشجویان در اقامه نماز جماعت گفت: باید برای ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت، حضور موثر و ملموسی در فضای مجازی با هدف تاثیرگذاری این فرهنگ در تقویت باورهای دینی داشته باشیم.
خشنود حمایت مادی و پشتیبانی از بانیان مساجد و حسینیه‌ها، و ارائه راهکارهای موفق برای اجرای طرح حضور امام جماعت در مدارس را از دیگر موارد در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت دانست.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.