رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر روز شنبه در جمع مسئولان شهرستان دشتی گفت: با احداث این طرح‌ها سطح گلخانه‌های استان بوشهر به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

محمد تقی منوچهری افزود: برای ایجاد این میزان گلخانه ۸۷۰ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد ۷ و ۹ درصد اختصاص یافته است.

منوچهری افزود: سال گذشته ۱۰۳ هکتار گلخانه در مزارع کشاورزی استان بوشهر راه اندازی شد و سطح گلخانه های این استان به ۳۰۰ هکتار افزایش یافت.

وی اضافه کرد: ۱۰۳ هکتار از گلخانه های استان بوشهر در شهرستان دشتی قرار دارد.

منوچهری افزود: یکی از مهمترین برنامه راهبردی وزارت جهاد کشاورزی توسعه گلخانهها درکشور و در استان بوشهر است.

وی به مشکل تامین آب کشاورزی در کشور و استان بوشهر اشاره کرد و گفت: بیشتر دشت‌های آبی استان بوشهر دارای بیلان منفی شده و هیچ راهی جز توسعه گلخانه برای تولید محصولات کشاورزی  نیست.

منوچهری تاکید کرد: احداث گلخانه نقشی بسیار مهم در صرفه جویی منابع آبی دارد و میزان مصرف آب تا ۳۰ درصد کاهش میدهد و باعث افزایش تولید در واحد سطح،  کاهش هزینه‌های تولید، جلوگیری از خسارات بلایای طبیعی نظیر سیل، تگرگ و سرما خواهد شد.

فرماندار دشتی گفت: یکی از بزرگترین طرح‌های گلخانه‌ای در دشتی در روستای  چاهگاه در دست اجراست که  بزودی این طرح گلخانه‌ای به جوانان بخش شنبه و طسوج واگذار می‌شود تا زمینه کسب و کار تعداد زیادی از جوانان دشتی فراعم شود.

نادری افزود: برای حمایت از کشت گلخانه‌ای باید تعرفه برق گلخانه‌ها تغییر کند تا کشاورزان بیشتری به سمت کشت گلخانه‌ای تشویق و ترغیب شوند.

شهرستان دشتی با ۸۶ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

۷۲۰۶/‌۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.