این مطلب را مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر روز سه‌شنبه در دومین نشست کمیته محیط زیست و توسعه پایدار شورای اسلامی شهر بوشهر  عنوان کرد.

فرهاد قلی‌نژاد افزود: ورود مستقیم فاضلاب شهری بوشهر به دریا از جمله این رفتارها است که با حمایت استاندار بوشهر کارگروهی برای جلوگیری از این تخلف برگزار شده است.

وی ادامه داد: در این زمینه تشکیل کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر بوشهر که به درخواست این شورا شکل گرفته افق روشنی پدید آورده و بطور ویژه به مسائل محیط زیست و برنامه ریزی توسعه پایدار شهری می‌پردازد.

قلی نژاد اظهارداشت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز طرح هایی آموزشی و ترویجی برای مشارکت شهروندان در زمینه‌های محیط زیست شهری طراحی و تدوین کرده که از جمله آنها می‌توان به طرح محله پاک اشاره کرد که در قالب آن به آموزش چهره به چهره مسائل زیست محیطی به شهروندان پرداخته می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: طرح آپارتمان سبز و مدیریت سبز سازمان‌های دولتی و محیط یاران سبز دانش‌آموزی نیز به عنوان طرح‌های دیگر آموزشی مدنظر این اداره‌کل در سال جاری است.

قلی‌نژاد افزود: مسائل مهم مانند محیط زیست انسانی، اکولوژی، مدیریت پسماندهای شهری،خانگی و عفونی به همراه توجه ویژه به قوانینی مانند قانون هوای پاک، حمل و نقل شهری، فضای سبز، کمربند سبز، افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل، افزایش سرانه فضای سبز، آموزش زیست محیطی شهروندان و مباحثی درباب سواحل و اکوسیستم های دریایی شهر بوشهر از جمله مسائل مورد توجه ویژه اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر است.

شهردار بندر بوشهر گفت: از شهروندان انتظار است که نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود در زمینه حفظ محیط زیست شهری حساسیت بیشتری داشته باشند.

رسیدگی به شناگاه‌ها و آلودگی آنها، انشعابات آب‌های خاکستری و رها کردن آن در کانال‌ها و ضروت گسترش مباحث زیست محیطی در میان شهروندان از جمله درخواست های اعضای شورای شهر بوشهر در این نشست بود.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.