به گزارش ایرنا، عادل عربی روز دوشنبه در نشست اعضای شورای معاونان حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: با اجرای سند آمایش استان و در نظر گرفتن توسعه پایدار و مسائل زیست محیطی، می توان روند رو به نزول شاخص های محیط زیستی را بهبود بخشید.
وی خواستار اجرای سند آمایش سرزمین به صورت عملی و دوری از شعار زدگی شد تا شاهد ارتقای شاخص های محیط زیستی استان باشیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: ایران در حوزه محیط زیست دچار تلاطم شده و سبک زندگی به سوی مصرف گرایی سوق یافته است که متناسب با شرایط اقلیمی کشورمان نیست.
عربی اظهار داشت: اگر روند افزایش دما به این منوال ادامه داشته باشد، نقاط سرسبز کشور تا 30 سال آینده خشک می شوند.
وی تاکید کرد: صیانت از محیط زیست و حفظ این امانت الهی برای آیندگان، نیاز به مشارکت آگاهانه مردم و ارگان های دولتی و خصوصی دارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه همدان نیز با بیان اینکه محیط زیست بخش مهمی از توسعه پایدار است، گفت: باید در تمامی فعالیت ها و برنامه ها، اولویت آمایشی و سند آمایش مبنای کار قرار گیرد.
سید اسکندر صیدایی افزود: نگاه آمایشی با تکیه بر تکنیک ها، مزیت ها، مشارکت ها و موانع، برنامه های پنج ساله با بودجه های یک ساله در اختیار می گذارد بنابراین می طلبد سند راهبردی بخش محیط زیست در استان پیش بینی شود.
وی خواستار توان افزایی علمی و کارشناسی برای کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان شد و این مولفه را در تدوین سند آمایش سرزمین موثر دانست.
رئیس سازمان برنامه و بودجه همدان بیان کرد: حفاظت محیط زیست با سلامت، حیات و توسعه پایدار عجین شده است که با توجه به اهمیت آن، به جایگاه این مقوله به مثابه امانت توجه شود.
صیدایی تاکید کرد: برای عمل به استانداردها، شاخص ها و تحقق اهداف عملیاتی باید قانونمند عمل کرده و برای حفظ محیط زیست توجه به ممنوعیت ها به عنوان یک اصل مورد توجه مردم و مسئولان باشد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.