استاندار بوشهر روز دوشنبه در جلسه تبیین برنامه عملیاتی طرح توسعه فراگیر ویژه ۳۱ شهرستان محروم و کمترتوسعه یافته در فرمانداری شهرستان گناوه گفت: هرچه جاده احداث و اشتغال ایجاد شود اما  اگر به خانواده و ارزش ها نپردازیم  ممکن است نتیجه دلخواه عاید نشود.

عبدالکریم گراوند افزود: رهبر معظم انقلاب به  مسایل اجتماعی و آسیب‌های آن دغدغه دارد و در این ارتباط  جلسات متعددی با حضور روسای قوا، وزیران برگزار و حرف‌های آنان را گوش و دستور صادر می‌کند.

وی گفت:  گناوه ظرفیت‌های فراوانی دارد و  نباید در حوزه های توسعه و اشتغال مشکلی داشته باشد و  باید در راستای ارتقای آن گام برداریم .

استاندار بوشهر افزود: در این ارتباط به برنامه ریزی مدون و کار جهادی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیاز است تا  همه اینها را کنار هم گذاشته و به توسعه همه جانبه با  نگاه به مسایل فرهنگی اجتماعی و آرامشی که برای این منطقه مدنظر است، نایل شویم.

گراوند ادامه داد: به منظور توسعه همه جانبه این شهرستان باتوجه به  ظرفیت های موجود آن، براساس برنامه ریزی بعمل آمده به عنوان شهرستان هدف استان بوشهر در طرح توسعه فراگیر مناطق کمتر توسعه یافته به تهران معرفی و مصوب شده است.

استاندار بوشهر افزود: شخص رهبری از وزیر کشور خواسته که همه دستگاه‌ها به ۳۱ شهرستان معرفی شده کشور در طرح توسعه فراگیر کمتر توسعه یافته و محروم که گناوه در استان بوشهر انتخاب شده  اقدام جهادی با تکیه بر ظرفیت ها و منابع بخش خصوصی در زمینه توسعه همه جانبه این شهرستان اجرا شود.

وی ادامه داد: برای محقق و عملیاتی شدن این امر، نیاز به یک برنامه ریزی مدون و کار جهادی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی داریم تا آنها را کنار هم بگذاریم که بتوانیم برای توسعه همه جانبه و با درنظر گرفتن نگاه به بحث های فرهنگی و اجتماعی، گام های خوبی بردارریم.

گراوند گفت: هفته آینده در زمینه دستور کار این جلسه با لحاظ مطالب و نکات ۲۰ گانه ارسالی از تهران یک نشست  با حضور فرماندار، سازمان برنامه و بودجه و دستگاههای اجرایی مرتبط در استانداری برگزار و در رابطه با حوزه مسئولیت برنامه های عملیاتی و اجرایی تبادل نظر شود تا در نهایت به عنوان یک بسته عملیاتی تهیه و برای توسعه این شهرستان گام های عملیاتی برداریم.

فرماندار گناوه گفت: باتوجه به اینکه ۳۱ شهرستان در ۳۱ استان کشور به عنوان شهرستان های کمترتوسعه در قالب طرحی شناخته شده و تسهیلات و مزایای متعددی  برای این مناطق درنظر گرفته شده گناوه نیز باید نهایت استفاده را از این ظرفیت فراهم شده ببرد.

سیدعلی پاک نژاد با اشاره به اینکه به منظور استفاده بهینه از این ظرفیت در شهرستان  ستاد و جلسات مختلف تشکیل شده است، افزود: کمک های فنی و اعتباری موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، تاسیس صندوق های اعتباری با رویکرد کارآفرینی در روستاها و بکارگیری تسهیل گران بومی برای هدایت و نظارت بر این صندوق ها، تخصیص اعتبار حداکثری در شورای برنامه ریزی استان به طرح های اولویت دار، تشکیل شورای هماهنگی توسعه شهرستان با محوریت امام جمعه و فرماندار و عضویت کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی، توجه به ابعاد توسعه در همه عرصه ها ازجمله اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی و اجرای طرح های قابلیت سرمایه گذاری از عمده تسهیلات و مزایای درنظر گرفته شده برای شهرستان های کمتر توسعه یافته شناخته شده است.

وی اظهارداشت: ۲ طرح مهم اقتصادی شامل شهرک‌های شیلاتی و کشاورزی در شهرستان گناوه در اجرای تحقق اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده که شهرک شیلاتی با پیگیری های صورت گرفته در دست اجرا  و شهرک گلخانهای با همکاری جهاد کشاورزی بزودی انجام می شود.
وی گفت:  پیشرفت فیزیکی شهرک شیلاتی رودشور در مرحله مناسبی است و امیدواریم که هرچه سریع تر تکمیل و به بهره برداری برسد.
فرماندار گناوه بیان کرد:  باتوجه به اینکه  اشتغال‌زایی فرایندی زمان بر و نیاز به ایجاد زمینه های مناسب دارد، طرح شهرک شیلاتی یکی از ظرفیت‌های عالی و قابلیتی خوب در این زمینه است که با همکاری بخش دولتی و خصوصی در شهرستان در دست اجراست.

وی گفت: این شهرستان پارسال در زمینه جذب تسهیلات اشتغالزایی فراگیر و توسعه روستایی موفق عمل کرد و ۳۰ میلیاردتومان در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شد که برخی از این طرح ها به بهره برداری رسید و برخی نیز در هفته دولت و دهه فجر پیش بینی شده است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

۶۱۶۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.