به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مریم بیدخام عصر یکشنبه در نشست بررسی برنامه های مداخلاتی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در نواحی حاشیه نشین بر ضرورت ایجاد زمینه ها و تمهیدات لازم جهت توانمند سازی ساکنین نواحی حاشیه نشین با استفاده از ظرفیت های موجود در اداره کل آموزش و پرورش به عنوان یکی از پتانسیل های مهم در کاهش محرومیت های موجود در این نواحی تاکید کرد.
وی یکی از مشکلات موجود در این نواحی را کمبود فضاهای لازم جهت توسعه فعالیت های اقتصادی بومی برشمرد و استفاده از فضاهای آموزشی بلااستفاده ی در اختیار مدارس توسط کارآفرینان و برپایی بازارهای هفتگی در آن را کمک شایانی به اشتغال زایی در این نواحی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در اقصی نقاط استان تعداد قابل توجهی از مدارس قدیمی بلا استفاده هستند،افزود: با همکاری مسئولان محلی این مدارس ظرفیت تبدیل شدن به مراکز کار آفرینی و اشتغالزایی، خانه‌های ورزش روستایی و سایر مراکز فرهنگی و اجتماعی را دارند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اظهار داشت: در برخی از این مدارس بدون استفاده با ایجاد تعمیرات جزئی می توان ظرفیت سازی کرده و با انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش، دستگاه های همکار و سازمان های مردم نهاد از امکانات موجود به ویژه در مناطق آسیب خیز استفاده بهینه ای به عمل آورد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.