مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: براین اساس در سال ۹۶، ۳۲۱ واقعه ازدواج کودکان زیر ۱۵ سال در استان بوشهر ثبت شد که این میزان در سال ۹۷ به ۲۴۲  مورد رسیده و ۲۴.۶ درصد کاهش نشان می دهد.

اسکندر پاسالار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طبق قانون، ازدواج افرادی که به سن قانونی نرسیده باشند تنها با دریافت حکم رشد از دادگاه امکان پذیر است و بدون این حکم و دریافت مجوز از مراجع قضایی هیچ ازدواجی در سازمان ثبت احوال ثبت نمی‌شود.

وی بیان کرد: در سه ماه نخست امسال یکهزار و ۸۷۳ واقعه ازدواج در استان بوشهر به ثبت رسید که در مقایسه با ۲ هزارو ۱۲۶ واقعه ثبت شده ازدواج در همین مدت در سال گذشته ۱۲درصد کاهش داشته است.

پاسالار با بیان اینکه بوشهر رتبه ۲۷ کشوری در ثبت ازدواج را دارد بیان کرد: میزان عمومی ازدواج درکشور به ازای هر هزار نفر جمعیت 27.5 واقعه است که این آمار در استان بوشهر ۵.۵ در هزار نفر است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: بیشترین ازدواج‌ها در استان بوشهر در میان مردان گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ و زنان ۲۰ تا ۲۴ سال و کمترین سن ازدواج در دختران ۱۶ و در پسران ۱۸ سال است.

وی افزود: عقد ازدواج دختران ۱۳ تا ۱۶ سال و پسران ۱۶ تا ۱۸ سال منوط به رضایت ولی، رعایت مصلحت و تشخیص دادگاه به شرط داشتن قابلیت صحت جسمی برای تزویج با نظر پزشکی قانونی است.

مدیرکل ثبت احوال بوشهر تاکید کرد: ازدواج پسر ۲۱ ساله با دختر ۱۲ ساله و پسر ۲۷ ساله با دختر ۱۲ ساله کمترین سن ازدواج در سه ماه نخست سال جاری در این استان بوده است. 

۷۲۰۸/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.