عبدالحمید حمزه‌پور روز شنبه در نشست شورای آب استان بوشهر افزود: منابع تامین آب آشامیدنی در نقاط مختلف استان با حفر، تجهیز و کف ‌شکنی چاه‌ها، شیرین ‌سازی آب دریا و ساخت سد افزایش یافته و با  بهره‌برداری از بخشی از این طرح‌ها مشکلات تنش آبی در استان کاهش یافته است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر به ظرفیت تولید 60 هزار متر مکعب در شبانه‌روز طرح شیرین‌ سازی آب دریا برای تامین آب آشامیدنی شهرهای استان بوشهر در دست اجراست که با تکمیل این طرح‌ها منابع آب آشامیدنی این استان پایدار می‌شود.
حمزه‌پوراضافه کرد: به ‌زودی عملیات اجرایی پروژه آب شیرین‌کن برازجان به ظرفیت 17 هزار مترمکعب تولید آب آشامیدنی از سوی بخش خصوصی در ساحل بوشهر آغاز می شود.

وی گفت: با اجرای طرح توسعه ای ظرفیت تولید آب از آب شیرین کن 10 هزار مترمکعبی بوشهر در زمان حاضر به 18 هزار مترمکعب و تا پایان سال به 22 هزار متر مکعب افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: همچنین با اجرای طرح توسعه‌ای پروژه آب شیرین‌کن 10 هزار مترمکعبی کنگان ظرفیت تولید آب به 12هزار مترمکعب می رسد.

حمزه‌پور بیان کرد: همچنین به زودی فراخوان انتخاب پیمانکار برای اجرای طرح آب شیرین‌کن عسلویه به ظرفیت پنج هزار متر مکعب برگزار می‌شود.

سرپرست شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: در زمان حاضر عملیات اجرایی 6 سد آبرسانی در استان در حال اجراست که با تکمیل آنها وضعیت تامین آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی شهرستان‌های استان به پایداری می‌رسد.

حسین باشی زادگان افزود: با حفر چاه و اجرای خط انتقال از تنگ سدر مشکل آب شهرها و روستاهای شهرستان دشتی برطرف می شود.

وی اضافه کرد: برای تامین آب روستاهای شهرستان دشتی حفر چاه در تنگ‌سدر انجام شده و با انتقال به مخزن ذخیره مشکل آب روستاهای این شهرستان برطرف می‌شود.

باشی‌زادگان بیان کرد: برای اجرای سد کاردانه که آب شهرها و روستاهای دشتی را تامین می ‌کند 300  میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.
وی اضافه کرد: حجم ذخیره سد کاردانه دشتی سالانه پنج میلیون متر مکعب است که در مدت 24 ماه باید ساخته و با تکمیل آن آب مورد نیاز شهرها و روستاهای این شهرستان تامین می شود.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای بوشهر تاکید کرد: ساخت سد کاردانه شهرستان دشتی یکی از اولویت‌های این شهرستان است که از همه منابع برای ساخت این سد استفاده می شود.

6047/6045

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.