به گزارش ایرنا، عبدالحسن رفیعی پور روز دوشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات آب روستاهای بخش دلوار افزود: تلاش می شود درسال جدید وضعیت آب را جوری مدیریت کنیم که نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داشته باشند.
وی بیان کرد: اگر سال گذشته مشکلات ارزی در کشور پیش نیامده بود، احداث آب شیرین کن شهرستان تنگستان آغاز و امسال به بهره برداری می رسید.
رفیعی پور گفت: بالاترین میزان تخصیص اعتبارات سال گذشته شهرستان تنگستان در حوزه آب بود.
وی ادامه داد: مقدار ورودی آب به این شهرستان خوب است اما بیشترین مشکل در بخش توزیع، فرسودگی شبکه ها و مدیرت آب است.
رفیعی پور افزود: بزودی 2 حلقه چاه آب در شهرهای اهرم و آباد از توابع شهرستان تنگستان اجاره می شود که پس از راه اندازی وجابه جایی سهمیه آب شهرها و روستاها، می توان بخشی از کمبود آب روستاها را جبران کرد.
وی هشداد داد: انشعاب آب باغ ویلاهای غیرمجاز و باغ شهرها قطع شده و‌اولویت با تامین آب آشامیدنی منازل مسکونی در روستاهاست.
فرماندار تنگستان گفت: اولویت اصلی اعتبارات سال جاری این شهرستان درحوزه آب شهری و روستایی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: با توجه به وجود تنها یک خط انتقال آب برای استان، افزایش بارندگی‌ها تاثیری در میزان آب ورودی به این استان ندارد.
روح‌الله طاهریان‌ پورافزود: با وجود بارندگی‌های اخیر و سال گذشته که باعث آبگیری سد کوثر شده، به دلیل نبود خط انتقالی به غیر از خط انتقال فعلی، این بارندگی ها تاثیری در میزان آب ورودی به استان بوشهر ندارد.
وی اضافه کرد: احداث آب شیرین کن برای برطرف کردن کمبود آب در استان بوشهر از سیاست های استان است که انتظار می رود عملیات اجرایی آب شیرین‌ کن دلوار در اردیبهشت ماه آغاز شود.
طاهریان‌ پور گفت: تلاش می شود مشکل آبرسانی به بخش دلوار برطرف شود اما کمبود اعتبارات سال گذشته باعث شد نتوانیم پروژه‌ها و برنامه‌ها را اجرا کنیم.
طاهریان پور ادامه داد: میزان ورودی آب به بخش دلوار مقدار خوبی است، اما مشکل در چگونگی توزیع، فرسودگی شبکه و هدر رفت آب است که به برخی روستاها کمتر و برخی نیز بیشتر آب می‌رسد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.