کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت رطوبت هوا در بوشهر ۸۶، گناوه و عسلویه ۸۴، دیر ۸۱ و جزیره خارگ ۸۰ درصد گزارش شد.

پیام مساعدی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته برازجان و خورموج دمای ۴۷ درجه و اهرم و جم نیز به ترتیب دمای ۴۶ و ۴۳ درجه را تجربه کردند.

وی بیان کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که طی امروز تا روز دوشنبه به تناوب در ساعاتی از روز سرعت وزش باد شمال به طور نسبی افزایش یافته که در پی آن ارتفاع موج نیز بویژه در نقاط دور از ساحل افزایش می یابد.

مساعدی گفت: در همین مدت در روز پدیده غبار محلی و در برخی نقاط ساحلی مه رقیق در اوایل صبح پیش بینی می‌شود.

وی اظهارداشت: انتظار می‌رود در روزهای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد شمال غربی با سرعت بیشتری ادامه یابد که در پی آن تلاطم دریا نیز افزایش خواهد یافت.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در طول روز وزش ملایم باد در ابتدای صبح و در برخی نقاط ساحلی نیز با وقوع پدیده مه پیش بینی شده است.
مساعدی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و در مناطق شمالی و مرکزی استان در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب ۱۴ تا ۳۶  کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.
وی گفت: برای ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.
مساعدی اضافه کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۴۵ دقیقه بامداد، مد اول ۱۰:۰۶، جزر دوم ۱۷:۱۱ و مد دوم ۲۳:۳۶ خواهد بود.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.