کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این میزان رطوبت بیشتر در حالت مه و یا نزدیک به مه است که به دلیل وزش بادهای جنوبی روی دریا شکل می گیرد.

پیام مساعدی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته رطوبت هوا در بوشهر، عسلویه و گناوه نیز به ترتیب به ۸۶، ۸۴، ۸۳ درصد رسید.

وی یادآورشد: اوج رطوبت ها در استان بوشهر در فصل تابستان بویژه ماه های تیر و مرداد ونیمه نخست شهریور ماه است.

مساعدی ادامه داد: پیش بینی شده رطوبت بالای هوا در استان بوشهر به صورت پراکنده تا پایان هفته جاری تداوم داشته باشد.

وی افزود: براساس پیش بینی نقشه های هواشناسی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری دمای هوا به ۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی یادآورشد:براساس پیش بینی نقشه های هواشناسی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه  هفته جاری  دما در برخی از نقاط غیرساحلی بوشهر به ۵۰ درجه می رسد.

مساعدی  افزود: در ۲۴ ساعت گذشته برازجان و خورموج به ترتیب با ۴۶ و ۴۵ درجه و اهرم و عسلویه با ۴۴ درجه سانتیگراد بیشترین میزان دما را در استان بوشهر تجربه کردند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود:  بررسی نقشه های هواشناسی نشـان می‌دهد که از امروز  جریانات از جنوبی به شمال غربی تغییر و انتظار می رود بتدریج بر سرعت وزش آن افزوده شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود وزش جریانات شمال غربی شدید بویژه در نیمه شمالی استان و سواحل شمالی و مرکزی همراه با وزش باد خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد به تناوب تا پایان هفته ادامه یابد.

مساعدی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در برخی نقاط بویژه نیمه شمالی استان همراه با وزش باد و احتمال گرد و خاک، فردا در برخی سواحل استان همراه با مه رقیق صبحگاهی پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب در نیمه شمالی استان شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و در نیمه جنوبی استان جنوب تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.
مساعدی افزود: برای ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی استان گاهی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.
وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۲۰ بامداد ، جزر اول ۱۴:۱۵، مد دوم ۱۸:۰۳ و جزر دوم ۲۳:۳۶ خواهد بود.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.