بوشهر 

امام جمعه بوشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر گفت: تحریم " محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران یک اقدام خلاف عرف سیاسی و حقوق بین المللی بود که بی منطقی سیاسی آمریکا را آشکار کرد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: اینکه که آمریکا ادعا میکند خواهان مذاکره با ایران است اما طرف ایرانی مذاکره را تحریم کند قابل پیش بینی بود به همین خاطر مقام معظم رهبری بارها تاکید داشتند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

امام جمعه بوشهر در باره  وضعیت بیکاری اظهارداشت: آمار رسمی بیکاری در این استان 10.9 درصد گزارش شده که آمار واقعی به مراتب از این میزان بالاتر است  این درحالی است که عمده بیکاران را جوانان تحصیل کرده، آگاه و متعهد تشکیل می‌دهند.

وی گفت: نمایندگی بنیاد آستان قدس رضوی، کمیته امداد، بسیج و ظرفیت های وزارت کشور فضای مناسبی برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر ایجاد کرده که باید از این فرصت نهایت استفاده صورت گیرد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به گرانی و تورم کاذب در فضای ملی بیان گرد: تغییر نکردن قیمت‌ها در جریان کاهش نرخ ارز نشان از گرانی و تورم کاذب است که در این ارتباط باید مسئولان نظارت دقیق و بیشتری داشته باشند.

وی در ارتباط با پروژه راه آهن بوشهر - شیراز گفت: سال‌ها در باره این موضوع سخن گفته شده اما در اجرا کاری صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: در برنامه توسعه حمل و نقلی ریلی ایران امتداد راه آهن از مرکز کشور باید به استان بوشهر متصل شود ولی این مهم تاکنون محقق نشده است.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: مسئولان باید تلاش کنند هر چه سریع تر اتصال استان بوشهر به شبکه حمل ونقل ریلی محقق شود.

وی با گرامیداشت 17 مرداد روز خبرنگار یاد و خاطره شهدای این عرصه اظهارداشت: صداقت، عدالت، ارائه خبر بجا و بموقع، پاسداری از آرمان و ارزش های انقلاب از ویژگی های بارز یک خبرنگار مترقی و انقلابی است که استان بوشهر نیز از دیریاز در این عرصه پیشگام بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این شورا را منشا خدمات تاثیرگذاری به نظام و انقلاب دانس

7212

گناوه

 امام جمعه گناوه گفت: تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توسط دولت آمریکا که اقدامی سخیف و غیرمنطقی و مغایر با قوانین بین المللی است، محکوم می شود.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر گناوه گفت:  باتوجه به اینکه آمریکا  همه توان خود را برای ضربه زدن به نظام بکار برده اما نتوانسته به نتیجه ای دست یابد.

وی گفت:  آمریکا از یک طرف طرح مذاکره با ایران را مطرح و از طرف دیگر تحریم علیه کشور اعمال می‌کند که همگی آنان یک بازی مسخره و سیاسی است  و در نهایت شکست خواهد خورد.

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: مقاومت  مسیر دستیابی به قله های موفقیت و پیروزی است و در عرصه دیپلماسی نیز بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت از منافع ملت صیانت خواهد شد که همه باید در این زمینه حمایت و پشیتبانی کنیم.

وی گفت: باتوجه به حاکم شدن دنیای ارتباطات، خبرنگاران ایران از همه جناح ها میتوانند در یک عمل ابتکارانه سئوالات غیرحضوری خودرا شفاف به وزیر امور خارجه آمریکا بفرستند تا پاسخ دهد.

امام جمعه گناوه با گرامیداشت فرارسیدن روز خبرنگار افزود: ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ یادآور خاطره شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا به همراه چندتن از دیپلمات های سرکنسولگری در افغانستان است که  به دست گروه طالبان شهید و در تقویم کشور  به عنوان روز خبرنگار نام گذاری شد.

وی از انعکاس خبرهای نمازجمعه توسط رسانه های این شهرستان بخصوص نمایندگی ایرنا که همه هفته حضور و اقدام به پوشش و اطلاع رسانی می کند  تقدیر کرد.

رکنی حسینی به عوامل کاهش ازدواج در جامعه اشاره کرد و گفت: رشد تجمل گرایی، کمرنگ شدن فرهنگ واسطه گری، ازدواج، بیکاری، نداشتن مسکن، مسایل اقتصادی،  مهریه و جهیزیه های سنگین  ، توقعات بالای خانواده ها و چشم بر چشمی از عمده عوامل در بالارفتن سن ازدواج در جامعه است.

۶۱۶۴

کنگان

امام جمعه موقت کنگان استان بوشهر گفت: اقدام آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه نشان شکست و زبونی دشمن است

حجت الاسلام مهدی حیدری در اجتماع نمازگزاران این شهر افزود: این اقدام عجولانه حکایت از شکست دشمن در فشار حداکثری و ناکامی در مقابله و مواجهه با نظام مردمی ایران انقلابی است.

وی بیان کرد: آمریکا با تحریم نماینده دیپلماسی ایران نشان داد فاقد منطق است و طرح مذاکره فقط یک بازی مسخره سیاسی است.

خطیب موقت جمعه کنگان اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی با قوت و قدرت مبتنی بر عزت ، حکمت و مصلحت از منافع ملی صیانت خواهد کرد.

حیدری با اشاره به اهمیت و جایگاه عید سعید غدیر خم بهعنوان عید الله الاکبر و لزوم برنامه ریزی برای برگزاری باشکوه افضل اعیاد امت نبوی بیان کرد: به نص صریح آیات وحی، دشمنان بعد از انتصاب امیرالمومنین علی (ع) به عنوان وصی بلافصل رسول الله از سوی خدا ناامید و مایوس شدند.

حیدری افزود: اقتدار و عزت امت اسلامی از برکات ولایت است و امت اسلام باید قدردان این نعمت بزرگ باشند.

7208/6043

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.