مدیر کل انتقال خون استان بوشهر گفت: این استان در اهدای مستمر رتبه دوم و در مجموع اهدای خون به نسبت جمعیت رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

نرگس عبیدی روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: از اول سال تاکنون ۱۵ هزار مراجعه کننده در استان بوشهر برای اهدای خون ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱ هزار نفر توانستند خون اهدا کنند.

وی بیان کرد: اهدای خون یک حس انسان دوستانه است و هر نفر با انجام این کار خیر می تواند جان چهار نفر را نجات دهد.

عبیدی ادامه داد: با توجه به طولانی بودن مسافت قسمت های شمالی و جنوبی به مرکز استان به منظور تحقق پدافند غیرعامل و مدیریت حوادث غیرمترقبه ۲ بیمارستان در شمال و جنوب استان بوشهر به عنوان مراکز معین مشخص وو خون مورد نیاز تامین شده است تا در  زمان بحران در اختیار آنها قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در این ارتابط  هریک از بیمارستان‌های شمالی و جنوبی استان درصورت نیاز، خون را ازطریق این مراکز معین دریافت می کنند و نیازی به مراجعه به مرکز استان نیست.

 عبیدی گفت: میانگین اهدای خون در کشور ۲۷ در هزار است اما در استان بوشهر ۳۱ در هزار است که این آمار بسیار خوب است و اعتبار استان را در این حوزه بالا برده است.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر ذخیره خون در استان بوشهر بسیار مناسب است و این ذخیره نه آنقدر بالاست که میزان فرآورده‌های آن را بسیار بالا ببرد و نه کم است که در صورت نیاز با کمبود روبرو شویم.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.